Wednesday 1 August 2012

all about hijab~

assalamualaikum w.b.t

   semoga kalian yg sdg membaca & singgah kt blog ni sentiasa di dlam lindungan Allah Swt. Lebih2 lg dlm bulan puasa ni. Bulan penuh barakah. :))

   alhamdulillah, rsenya agak lame juga penghijrahan saya ini. Dr seorang yg free hair kpd berhijab. Semoga perkara yg baik ini dipermudahkan Dia. AMIN.

   kenapa saya memilih utk bertudung? hurmm,, susah nk dijelaskan. Cuma niat untuk bertudung tu dh lama, cme kesempatan nya belum ade. Tp syukur la, skrg semua dh menjadi baik2 shj. 
  memiliki 2 org anak dlm usia 24 tahun memaksa saya untuk tidak hanya memikirkan kemahuan diri saya semata-mata. Saya ibu. pastinya saya adalah contoh kpd anak2. Saya ingin mnjadi idola mereka. memberi bibingan dan menjadi teladan terbaik untuk mereka. Benar, tiada manusia yg semourna termasuklah saya. Tp mencuba sesempurna yg boleh itu juga tiada salahnya. ^_____^

   istimewa bertudung? xpyh la sgt nk setting rambut bgai nk rak. ikat jek pastu sauk tudung. :)

   jom tengok plot penghijrahan ibu. Jgan menyampah ye. =__=

titik permulaan


     abie pon kecik lg mase ni, abg pon msih nmpk muke syumel2 kn? :p

tdung bawal mmg simple



mcm tembam ajek. :p




   tudung bawal mmg senang nk pakai. bawal yg saya pakai ni murah ajek. Rm 10. Mase tu saya ade jual tdung ni. so beli borong lg la murah kan. :))

   transformasi demi transformasi. saya mmg sng berbawal, xpon tdung ekspress cmni.





satu2nya fareeda yg sy ade. ;p

   Just a gift for my birthday. Seain dr ini, pakai tudung mura2 ajek. ngee~

   jujor, x mampu la mau bersakan dgn fareeda ni. T_T

   sgt ye diriku adore dgn mereka2 yg pkai shawl. byk seni kretipnya. tertarik sgt.nmpk muda2 cumel. tp diri ni xla yakin nk bpenampilan mcm tu. Hinggalah kata2 semangat rose & ct membuatkan saya berani mengubang selangkah lagi penampilan saya. kata dorg, belit je fa.... :)

   Tp sebelum tu, spe Rose & ct? itu sy akn kenalkan d lain entry. :p

   berani utk melakukan perubahan. itu prinsip. maka, dgn rse sehabis konfiden dgn wajah bulat ini. Jd la begini....

percubaan pertama

   siyes, masih banyak yg perlu dibaik pulih. kekemasan nya jua. maklom la, percubaan pertama kn. ape2 pon, suka la pakai shawl cenggini. ~_~

   bermulalah episod mengorek kelua shawl2 lme yg ade dlm gobok baju. kihkihkih~




    ini shawl yg dibeli raye lepas atau mgkin 2taon lps. hahahaha! sndiri pon x ingt. murah jek. tp tu la, x reti pakai maka jd la bahan antik dlm gobok.. mcm x cye jek pkai jd mcm ni tau. :)


   
  

   lepaking sme ank2. Simple jek kn? ni adik beradik bawal yg berambu ramba tu. RM 7 je pon. ade 2 corak. so leh la tuka2 pakai. simple & praktikal sbb mmg bentuknya segi 3. x pyh la nk melilit sgt kn. ^_*


   lagi.....

 

  ni pic utk mesyuarat agong persatuan bulan lps. over x? hahahah! beli shawl baru ni sebab nk ikot tema kaler biru tu. Ok la,, dh 2 3 pakai gk shawl yg ini.


yepp,, shawl sudah jd pilihan saya kini. Kalau punya lebihan mase utk bersiap, maka saya pilih shawl. 
   tp klu agak2 lmbt + takot dipanggil terhegeh hegeh, sarungkan tdiung yg simple2 ajek. hahaha!

   Plusss,, shawls make us look differ rite? ^_~

me at Cameron highland


   sunggoh, arus kemodenan menderu pantas. Tapi, berpada-pada la. usah terlalu mengikut arus kemodenan sbb x mustahil kita akan janyut dan lemas di dlmnya.
   kenyataannya, apapon gayanya. asalkan selesa dan tak menaysar dr niat utama kita---MENUTUP AURAT, rasenya xjd masalah kn?
   Semua wanita ingin nmpk cantik, tp biarlah cantik itu sesuatu yg simple & tak terlalu membebankan diri sendiri. 


salam syg, jumpe lagi. Bye! 

  




Terima Kasih

2 comments:

  1. alhamdulillah.. cantek sgt.. :)
    sweet sgt pic last 2.. :)

    ReplyDelete
  2. tq dear,,
    semua org pakai tdung mst cantik.:)

    ReplyDelete

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati