Sunday 22 July 2012

nilai seorang anak

assalamualaikum w.b.t

agk lme sy mninggalkan laman blogger ini. jujur trlalu byk yg nk dkongsi bersama cme masa dan tuntutan amanah seharian menjadi aral utk saya meneruskan niat.
ramadhan sudah masuk ke hari ke2, alhamdulillah. ;)
seharian menahan lapar dan dahaga, saat berbuka itu terasa nikmat sekali. beza ramadhan kali ini, saya bukan lagi brgelar ibu yg menyusukan bayinya.
fareeq genap 14bulan hari ini. penyusuan susu ibunya trhenti saat die menginjak 12bulan. sebab dan al kisah disebaliknya akn sy kongsikan dikesempatan yg lain.
entry kali ini hanya brkisar ttg kehidupan saya sbg ibu kpd dua org ank. sgt mengujakan tp dlm masa yg sme menuntut komitmen yg tggi hingga kdg kdg sy sendri trbawa dgn emosi.
bekerjaya dan menguruskan rumh tgga. sy akui walaupon sudah brtahun mahligai rumah tgga kami dibina, sy masih belom mahir menguruskan rumh tgga dgn sempurna. ada sja kurang di sana sini. x mampu sy untuk menguruskan diri sendiri, anak dan rumahtangga sendiri sedangkan dlm wktu yg sma sy terikat dgn urusan perniagaan online.
huhuhu...
mmg prniagaan itu kecil2an shj. tp impaknye besa pd sy dan ank2. alhamdulillah kini bisnes yg x sberapa ini sudah boleh dianggap berada pd zon selesa. dgn wang itu juga sy cuba menutup kekurangan bajet di sana sini. dpt bantu suami meringankan beban kewangan beliau beli susu dan lampin ank ank pon sudh besa ertinya pd sy. syukur..
cme kdg2 kesibukan menjana ekonomi itu sy rasa bgai mnyekat waktu antara sy dan ank2. usai kerja, mkn mlm, sy terus selesaikan pesanan pelanggan. sesekali ank menjengah, sekali itu juga mereka dimarahi. fokus trtumpu pd perniagaan semata.
bersalah rasanya bile trpandang si kacak ibu yg minta diberi perhatian. menbertilah syg, ibu xpernqh lupa pd kamu dan semua ini untuk kamu....
si kecik merengek, minta ditidurkan sdgkan waktu itu ibu masih terkuis2 melihat pesanan, smpaikan trkadang sikecil ibu trtidur sendri di bilik. ohhhh.., sedihnya melihat itu. sedangkan masa yg dlu, lena kamu di sisi ibu. ;(
xpela, mngkin ada hkmah d sebalik smua ini. rzeki utk kita dan slagi itu ibu akn berusaha dan mudah2an dirahmati Dia. ;))

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

2 comments:

  1. selamat berpose :)

    insyaallah masih ade ruang kite jd lebih baik tuk anak2.. :)

    ReplyDelete

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati