Wednesday 7 January 2015

Hari orientasi kat smartreaderkids

assalamualaikum,

Entry ni ditaip sambil teman doubleF tido malam ni.

Sekarang tepat 9.30malam dah masok bilik. Siap tak siap kerja lain tu, ibu mesti bersiap nak tidurkan bebudak ni.

Dorang bukan jenis tidur siang sebab tu kena makesure malam diorang tido awal. Kalau lepas maghrib diorang tertidur, tu kira nasib baik la.

Biasanya tenaga diorang ni takkan kong sampai la aku yang paksa suruh tidur. Huhuhu~

Aku taknak pagi esoknya macam-macam drama pulak bila mata mengantuk dipaksa bangun mandi.

Ada yang tak larat nak gosok gigi,
Ada yang suruh bukakan baju,
Paling teruk,
Yang mandi sambil pejam mata.

Stressss hoi!

Hari orientasi dah berjaya dilalui tadi.
Lega.
Fareeq behave sangat.
Mungkin jugak sebab ade farish sekali dengan dia.

Bangun pagi tergolek-golek. Mungkin mengantok lagi, tapi elok je bangun mandi lepastu.

Semangat pakai baju-seluar-stokin-kasut sendiri. Siap suruh cepat lagi sebab nak pegi school.

DoubleF back to school today!

Sepatutnya farish mula sekolah ahad nanti, tapi sebab nak temankan b kenalah bawak die sekali.die pon memang nak pegi school. Dah lama cuti kot rindu kat kawan-kawan.

Singgah petron cari roti untuk budak berdua ni. Air milo sekotak, buat alas perut. Orientasi ni sejam je. So plan lepas siap semua kitorang g sarapan.

Masa cari parking tu, aku tengok la gelagat parent lain dengan anak diorang. Kalini aku cool sikit sebab bukan pertama kali la kononnya.

Bila dah menapak naik tangga sekolah, baru terasa berdebor. B elok je naik. Aku pulak melebih kot.

Aku risau. Dalam hati tak berhenti doa, b ok je nanti. Kalau x ok, matilah aku!
Hahhaha!

Masuk-masuk terus q. Teacher nak bagi nametag & smiley brooch. Dulu zaman farish takde kekdah begini. Datang terus duduk, tabur lego. Kalini berbeza nampaknya.

Parent pon dah mula beransur tinggalkan anak-anak dalam kumpulan diorang. Parent kena join taklimat sikit dari owner SRK. Masa ni nampakla betapa farish menjaga adik dia. B dah mula buat muka pasal dalam kumpulan dia ada budak-budak perempuan.

Kejap die tongkat dagu,
Kejap die peluk tubuh,
Kejap die tekup tangan kat muka.

Budak-budak dah mula menangis terpekik terlolong. Yang scene ni, aku memang teringat farish. Menangis sambil jerit nak ibu, nak ibu!

Tengok airmuka parent ada yang berubah. Aku paham perasaan diorang masa tu. Aku pernah lalui perkara yang sama sampai aku sempat terfikir,
Kejam sangat ke aku ni paksa anak aku tinggal kat sini? Mungkin aku tak patut bawak dia pegi sini. Blablabla...

Huhuhu~

That's why aku takut hal sama jadi kat b. Aku tak sampai hati. Bila anak menangis macam kena dera, terus kita mak-mak ni sentap. Sesilap bertakung airmata. T_T

Tapi nampaknya b ok.
Die elok je join bebudak lain walaupon die takde la berkawan pon. Orang makan pon die tengok je.

Aku perati dari jauh.
Baba die pon perati jek.
Memasing muka lega yang amat tengok b tak nangis.
Masa budak-budak lain sahut menyahut menangis tu, risau jugak takut b nangis sekali.

Selamat la tidak berlaku perkara sebegitu. Heheh~

Esok hari kedua.
Plan asalnya aku taknak bawak abang untuk teman b. Rasa-rasa macam boleh.

Tadi b pon request, esok taknak bawak abang. Ye je ko ni b?

Hmmm..die masih tak tidur lagi. Mundar mandir ntah kemana-mana. Farish dah selamat berlayar.

Aku?
Nak keluar gi dapur cari biskut. Hujan-hujan ni lapar la pulak. Heheh~

Bila anak-anak dah membesar cenggini,
Terus ibu terasa cepat nooo masa ni berjalan.

Berapa dah umor ibu sebenarnya nih?
=_=

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati