Monday 31 August 2015

Iritasi pada mata kerana softlens?

Assalamualaikum.

Selamat hari merdeka pada semua.

Tapi harini tak join perbarisan merdeka since mata ni merah menyala macam bijik saga.

Dah berapa hari dah merah-merah. Cuma tak expect melarat pulak. Kalau tak silap aku dari hari jumaat aritu dah start merah sikit.

Mula-mula kena mata belah kanan.
Sekali kanan dah ok, kiri pulak take over.
Firstly tak sakit.
Tapi die punya merah memang buat aku  scary gila.
Dah berapa hari jadi gini baru terasa matanya macam dry. Sakit sebab aku dah genyeh-genyeh sikit.

Huhuhu

Dont know exactly why.

Aku syak ada iritasi pada mata aku. Bukan pertama kali jadi gini. Lama-lama baru perasan mata akan jadi macam nih bila aku tukar solution brand lain.

Takpe, kena check jugak untuk kepastian. Malangnya harini payah betul nak dapat klinik, cuti umum kan.

Bertahan la aku sampai esok.

Rasanya aku nak refer hospital terus. Takut dibiarkan melarat pulak nanti.

Jadi,
Doakan aku ok.

Mungkin tiba masanya aku bebas tanpa kanta sentuh lagi. Sebab bila mata dah macam ni, jangan mimpi la nak pasang kanta tu dalam mata.

Sure pedih punya.
Bertahanlah dengan spek yang power tak berapa nak jelas ni. Nak drive pon pikir panjang, mata tak clear amat merbahaya. Terpikir nak buat spec baru. Untuk kegunaan emergency macam ni lah.

Soon.
InshaaAllah.

Tudung hijau tu pic hari sabtu. Masa aku attend wedding invitation. Mata dah merah serupa orang tak cukup tido.

Esoknya makin merah macam yang aku zoom tu. Nak pandang muka orang lain pon aku malas pasal orang mesti bajet aku sakit.

Yang latest petang tadi. Keluar cari klinik tapi malangnya balik macam tu aje. Try senyum walaupon perasaannya tak siapa tau.

Resultnya esok.
Sakit apekah aku sebenarnya


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati