Monday 31 August 2015

Holla september.

Assalamualaikum

September sudah!

Pagi-pagi tadi dah pegi hospital, check mata ni ha. Lepas hantar budak-budak, terus mintak tolong ayah bawak pegi check.

Mata dah nampak bengkak,
Tapi merahnya dah tak berapa ketara.
Tak berani pulak nak biarkan lebih lama lagi. Relakan hati tuju hospital jugak.

27tahun umur aku,
Tapi ni lah pertama kali check kat hospital. Bukan tak penah sakit, cuma dari dulu selalu check up kat panel klinik je.

Tak payah tunggu lama-lama.
Huhuhuhu~

Bertapa kat sini menunggu turn.
Sampai jam 8.30pagi dengan nombor giliran yang dah banyak. Tabahlah bertemankan ayah duduk tunggu step seterusnya.

Husband dah selamat sampai kl malam tadi. Dia ada kursus sampai kamis nanti, maka aku sepatutnya kena uruskan hal anak-anak sendirian.

Nasib baik ada ayah. Bolehlah teman aku yang nak drive pon tak berapa yakin nih. Sekarang ni teman pulak aku dari awal sampai ke sudah.

Tenkiu ayah.
Superhero sampai bila-bila.
Nampak sangat ayah prihatin kat aku tadi. Risau kalau aku ni sakit agaknya.

Aku tahu ayah penat punya pasal baru abes kerja. Tak sempat lelap dah kena bawak aku pulak. Kesian. Sarapan pon tak sempat.

Tapi takde pilihan.
Husband pon takde, cu pulak ade baby leecha. Anak-anak aku pulak nak kena urus pegi balik sekolah.

Lega dah selesai semua.
Doktor syak aku sakit mata, maka dibaginya aku mc 2hari. Untuk rehatkan mata.

Dan sesungguhnya aku akan gunakan masa rehat tu dengan bijak pandai sekali. Tidur.

Malam tadi aku tidur tak lena. Takut pon ye jugak pasal tidur tiga beranak je kat rumah. Belum pernah lagi tau. Ni pertama kali jugak sepanjang bertahun kitorang kawen.

Selalu kalau husband takde,
Aku mesti tidur sri lalang dengan mak ayah. Tapi sekarang semua dah tak sama. Jadi nak tak nak aku kenalah beranikan diri depan anak-anak aku.

Satu malam dah lepas.
Ade lagi dua malam sebelum husband balik. Fareeq asyik tanya bila babah nak balik. Dasar manja sangat. Farish lagi senang dibawak bincang. Mungkin jugak pasal dia dah besar, faham la sikit perasaan mak dia nih.

Malam tadi dalam pada takut tu tetap juga kami tiga beranak kelua cari makanan. Bila perasan kawasan depan rumah semua gelap, mulalah aku seram sendiri. Huhuhu~

Jenayah dimana-mana dan harapnya kitorang dijauhkan dari benda yang tak elok.

Farish dah pesan suruh aku beli makanan awal-awal. So malam boleh duduk rumah je.

Terbaik sangat idea dia.
Bangga kejap ibu pasal anak dah makin cerdik.

Eh,nak selpi jugak la even pakai spek dengan mata ketumbit nih.

Hahahha!


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati