Wednesday 2 September 2015

Suri separuh masa

Assalamualaikum

Mood mc lagi.
Tapi alhamdulillah mata dah makin ok. Esok dah boleh masuk kerja dengan gembiranya.

Mihmihmih..

Seharian kat rumah harini. Pagi tadi selesai hantar bebudak pergi school, terus basuh kain baju. Seronok mencuci bila kain belum bertimbun sangat. Tak rasa penat. Basuh sekali cadar & sarung-sarung bantal.

Sambil basuh kain baju, masak nasi siap-siap. Semalam dah membeli drumstick untuk lauk harini. Kena masaklah, makan luar pon dah boleh tahan mahal sekarang ni.

Beli nasi laok ayam pon sekarang dah RM 5.
Semalam aku beli drumstick 3ketul baru RM 3.60. kenyang makan sampai ke malam. Berjimatlah....

Balik je dari school prepare makan tengahari. Farish nak ayam masak kicap. Berselera la makan bebudak tu pasal makan bersuap dengan ibunya harini.

Suka suap anak-anak makan. Aku pon rasa kenyang bila masing-masing berebut nak bersuap dengan anak.

Bonding time.

Tau tak dah berapa lama aku tak lalui momen macam ni?

Kali terakhir aku suap diorang pon aku tak ingat entah bulan berapa, tahun bila.

Kesibukan kerja dengan hal-hal lain buat aku terlepas peluang tu semua. Tiba-tiba rasa rugi.

Alangkah bahagianya kalau dapat spend time macam ni dengan anak-anak.

Eh, macam nak kerja dari rumah pulak rasanya. Bunyi macam mustahil tak?

Puas rasa bila dapat berpeluh kepenatan uruskan rumah macam tadi. Jemput anak balik sekolah, bagi diorang makan, ajak belajar sama-sama.

Ya Allah bahagia sangat!

Berangan itu percuma. Jadi aku dah mula mengangankan kehidupan sepenuh masa aku kat rumah. Dengan bisnes aku. Kerja dengan anak-anak ada depan mata.

Kalaulah aku mampu....


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati