Wednesday 1 January 2014

2014, please be nice to me. tenkiu. ♥

assalamualaikum!

yeahh,,ini adalah entry pertama di tahun baru! ;)

                        010114

hari yang baru bersama sama semangat yang baru untuk memperbaharui segala galanya mulai hari ini.

malangnya, di pagi tahun baru ni aku dah sampai lewat ke opis. erkkkk?! #_#

merosakkan mud tahun baru sungguh rasanya. maklomlah dah 2 hari tak ke opis. huhuhu~

ok ok. lupakan yang tak best itu. mari bercerita yang indah2 dulu di awal tahun ini. ;p

udara yang sama. pagi yang sama. tahun saja yang berbeza. Tahun baru.

azam tahun baru? aku tak sempat menulis azam2 baru macam tahun sebelum ni. tak terasa nak menulis pon. cuma aku niatkan dalam hati je. mudah2an tercapai nanti.

pertama sekali aku harapkan yang terbaik untuk keluarga aku. mak ayah dan adik aku,  suami dan anak2 aku.

ni merangkumi segala bab.kewangan, kesihatan, kekuatan mental dan fizikal juga.

dilapangkan rezeki kami. biar sedikit asalkan berkat. biar susah nak didapati, jadi kami akan lebih menghargai. semoga anak2 sedara aku selamat lahir dan sempurna semuanya.

untuk diri aku, aku nak mulakan segalanya sekali lagi. lebih tekun dan lebih berjaya dari sebelum ni. Aku perlukan sokongan semua orang yang aku sayang. aku perlukan doa mereka juga. aku perlukan segala yang aku ada.

mudah2an langkah pertama aku nanti tak sia2.

mengenai anak2 pula,aku masih tetap dengan pendirian anak2 adalah segalanya. Keselesaan dan kesempurnaan untuk mereka berdua itu tetap menjadi keutamaan. seperti mana mak ayah berusaha memberikan yang terbaik untuk aku, seperti tu jugak aku akan beri pada anak2 aku.

aku jugak nak cuba membahagiakan mak ayah aku. sebab sepanjang 25tahun ni, takde sape2 yang mampu memberi kesempurnaan kepada aku kecuali mereka. suami sendiri pon kadang2 tak cukup kuat nak melayan kerenah isteri yang sorang ni kan....

          .mak ayah adalah yang terbaik.

kerjaya tetap aku..
aku nak lebih fokus dengan kerja2 aku. taknak bertangguh2 sebab rasanya keje sekarang ni adalah apa yang aku minat. hidup dengan nombor dan kalkulator penuh tekun mengadap penyata. ♥

selain tu, aku nak bercuti ke tempat yang best dengan seluruh keluarga aku.  Ni palinggggggg utama nak aku capai. tak perlu keluar jaoh2 asalkan aku boleh bawak semuanya sekali. doakan rezeki masyuk ye.

tu je rasanya.aku ada banyak azam tapi biarlah aku realisasikan satu persatu.  dah settle satu baru plan yang lain pulak. ;)

lastly, semua mengharapkan yang baik2 di tahun baru. tapi hakikatnya harapan tu tak semudah yang kita nak bila bercakap dengan kenyataan sebenar hidup.

'kita pada hari esok adalah cermin diri kita pada hari ini. '


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati