Tuesday 11 February 2014

bukan untuk siapa-siapa selain dari aku

assalamualaikum..

kembali lagi. ^_^

selesai hari yang panjang untuk minggu ini. manis dan akan terus dikenang sampai bila2. semoga hanya yang manis saja bakal melatari hari esok.

masalah yang datang tak pernah putus2, tohmahan dan andaian yang tak pernah reda sekalipun kadang2 semua tu nampak tak relevan sangat. tapi...siapalah kita nak menghalang hak orang untuk membuat kesimpulan sendiri.

kita kekal dengan diri kita yang sebenar. tak perlu jadi orang lain semata2 nak puaskan hati orang sekeliling. kalau kita betul, biarlah masa menentukan semuanya.

sekecik2 perbuatan pon akan ada imbalannya. percaya pada karma. yang baik dibalas baik dan begitu jugaklah sebaliknya. mengelak dari memberi sebarang komen walaupon kadang2 hati ni memberontak mahu membidas.

berusaha menahan amarah. cuba rasional walaupon selalu terasa mahu menggila. kehendak hati sentiasa melangkaui kemampuan akal fikiran sendiri. akhirnya terpaksa terus membenam kesal di dalam hati.
mmmbiarkan semuanya pergi bagaikan angin lalu..

diri ini hanya manusia biasa. tak punya apa2 kepentingan di mata sesiapa. cuba berlagak seperti tiada apa2 walhal di kiri kanan sentiasa ada mata2 yang memandang sinis pada setiap langkah ini. entah dimana canggungnya, aku tak pasti.

aku redha andai ini keadaan yang perlu aku lalui kesan pilihan aku sebelum ini. aku akan teruskan langkah dan bertahan dengan segala cabaran mahupon sebarang kebarangkalian. kerana menyesali sesuatu kenyataan itu adalah mustahil buatku.

sesungguhnya, hati ini rapuh walau sedaya mahu aku berusaha untuk cekal dengan segala2nya. untuk hari ini aku masih bertahan. untuk hari mendatang aku tak mampu mengukir janji. kerana aku wanita biasa, yang adakalanya terpaksa memilih untuk pergi walaupon di dalam hatinya masih ada cinta. ;')


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati