Monday 17 February 2014

februari 17, 2014

assalamualaikum
heppi besaqday to me! *wink*wink*



akhirnya hari ini tiba juga untuk kesekian kalinya. Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk meneruskan kehidupan yang semakin pendek perjalanannya.
pheww~
lame mikir nak tulis cemana nih. blank.
semakin bertambah umor, semakin banyak pengajaran dan pengalaman, semakin kuat berdepan kehidupan yang penuh dengan segala kemungkinan, dan semakin mematangkan pemikiran ini hendaknya.
semoga apa yang dimiliki hari ini, esok dan hari seterusnya penuh dengan keindahan. pahit tu tetap akan ada, tapi harap2 biarlah ianya tak terlalu menduga kekuatan mental dan fizikal diri ini. khuatir kalau2 x mampu didepani dengan sedikit keberanian yang sedia ada ini.
Mudah2an juga hidup ni terus dikelilingi orang2 yang baik dan jujur dalam sebuah persahabatan. pengalaman yang baru lepas ni,  membuatkan diri ini sedar betapa kawan masa ketawa terlalu mudah kita dapat, tapi berapa kerat je kawan yang sedia menghulur tangan membantu kita untuk bangkit kembali meneruskan kehidupan seperti biasa. lagi tragis, yang dulunya bergelar kawan menjadi lawan tiba2. sangat sakit bila mengenangkan kenyataan tu.
percaya pada diri sendiri, tidak pada yang lain
zahirnya nampak sempurna, tapi dibalik hatinya tak siapa tahu. semoga tiada lagi manusia yang penuh rasa iri dan rasa sempurna keseluruhannya ini dalam diari hidup selepas ini.
menyayangi semua orang yang sayang pada diri ini. bila ditimpa masalah, salah satu hikmahnya baru nampak yang mana betul2 sayang dan menghargai kita. yang sanggup melakukan apa saja demi kita walaupon kadang2 sesuatu tu nampak susah untuk dilakukan.
terima kasih sayang. sampai bila2 pon pengorbanan dan kesanggupan mempertahankan diri ini akan tersimpan dalam ingatan. sekalipon tak terluah dari mulut ini, percayalah hati ini sangat tersentuh dengan segala2nya.
seperti mana kesediaan diri ini menerima diri kamu seadanya, sedia menjadi pendengar segala keluhan dan memberi semangat saat diri kamu dalam kesulitan, seperti itu juga diri ini mengharapkan semuanya dari kamu.
keluarga juga setia menyokong tiap satu perkara yang kadang kala terlalu besar untuk dihadapi sendirian. saat dunia terasa kosong tanpa apa2, kamu semua tetap ada untuk mencipta 'sesuatu yang lebih indah' untuk dilalui.
semoga bahagia itu terus bersinar buat semua yang disayangi.
.amin.
berdoa selagi bernyawa. dengan doa, kita lebih kuat dan sedar bahawa segala2nya belum berakhir. jangan berhenti berharap dan mencipta harapan yang indah2. percaya pada kuasa doa kerana cepat atau lambat doa itu mesti termakbul jugak.
pengalaman lepas membuktikan betapa doa itu mampu mengubah sesuatu dengan sekelip mata. bersyukur saat doa dimakbulkan dan terus berusaha untuk mendoakan yang baik2 saje untuk diri sendiri dan orang lain.
dengan apa yang ada kini, seharusnya diri ini masih patut bersyukur. tiada apa2 yang perlu dikesalkan kerana yang hilang itu hanya 'debu2' yang melitupi keindahan sebenar sebuah kehidupan.
positif dan terus positif. biar terus diam tak mengiyakan apa2 dan tak memperakukan apa2 daripada berkata2 namun melukakan hati dan perasaan yang lain.
bertahanlah hati.
kuatkanlah diri.
berusahalah mencipta kejayaan sendiri sebagai bukti diri ini tak terkesan dengan segala kata caci.
tak perlu dibalas segala rasa benci, percaya pada Allah dan bila Dia berkehendakkan sesuatu, tiada siapa mampu menyangkalnya.
dan hari ini....
dengan kesakitan yang masih terkesan,
dengan dendam yang semakin padam,
ketahuilah,
diri ini memaafkan semuanya,
yang mencipta persengketaan,
yang mewujudkan rasa kebencian,
yang tiba2 menjadi lawan,
yang kini bukan lagi teman,
supaya hari esok yang bakal tiba akan lebih baik dan nyaman.
tiada manusia yang sempurna. diri ini juga penuh khilaf dan terkadang lantang mencipta kata. maaf.
pahit takkan selamanya pahit
insha Allah
semoga diusia yang baru, semangat baru dan cerita yang baru itu terus tercipta. kalaupon tak selamanya indah untuk dilalui, tapi setidak2nya masih ada keindahan untuk dikenang.
terima kasih atas ucapan tanda ingatan dan doa yang tak putus2 dari teman. semoga Allah membalasnya dengan sesuatu yang lebih baik. ♥♥

Terima Kasih

2 comments:

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati