Thursday 20 February 2014

reset minda,audit diri

assalamualaikum.

awal2 pagi menjengah ke fb. saje nak tau perkembangan terkini kawan2 yg cuma dpt berhubung kt sini je.

teruslah menuju ke wall mereka2 yang terlintas kat kepala masa tu.

ada yang dapat kerja kattempat baru
ada yang dah bertunang danbakal berkahwin
ada yang baru pregnant dan sudah bersalin
ada yang nampak bahagia demgan status yang diupdatenya,
tapi ada jiga yang nampak berduka dari cara penyataan rasanya.

kehidupan.
perancangannya lebih kurang sama
turutannya juga nampak serupa
cuma laluan dan cabarannya saja yang membuatkan kita berbeza.

dan perbezaan itulah yang membuatkan jalan cerita dan pemikiran kita takkan sama dengan yang lain.

dah bosan memerhati hidup orang lain. terus pegi ke page prof. muhaya. bila hati tak keruan, macam2 rasa bercampur aduk dan kalau2 terasa ada sesuatu yang perlu diubah,
inilah lapangan yang aku pilih.

prof. muhaya

selalu hadir dengan kata2 positip.pada aku maha positif dan ikhlas dalam setiap kata2nya.
nampak bersahaja namun dalam diam pembaca akan mengakui kebenaran yang cuba disampaikan.

selalu terasa, dari status2 yang diupdate prof ni sedang menikmati hidup dengan caranya sendiri. yang tu aku paling suka. ;)

contohnya 1 status ni. lepas baca tadi, laju2 share kt fb. sebenarnya, ni pertama kali aku share status prof. selalunya aku lebih senang baca sendiri, faham sendiri lepastu 'like'.

sebab aku taknak perkongsian tu jadi isu lain nanti. pada yang suka, mungkin diorang akan 'like' balik, share ataupon komen kenyataan tu. tapi pada yang tak berapa berkenan, macam2 huraiannya nanti.

cukuplah apa yang berlaku dan harapnya takkan berlaku lagi.

ok. berbalik pada status prof tadi.
kat sini aku share lagi sekali. baca dari awal sampai abes dan dari situ akan faham siapa diri sebenar nurul farehah zainal ni.

dia hanya menikmati hari yang dilalui seadanya tanpa mengenang semalam sebab semalam itu ada cerita yang menyakitkan, dia tak terlalu memikirkan hari esok kerana kebarangkalian hari esok yang belum pasti itu akan membuatkan hati jadi resah.


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati