Wednesday 5 February 2014

hati dia atau hati kita?

assalamualaikum..

entry petang kamis. kamis yg dari awal pagi x elok je. mungkin harini memang x best untuk dikenang. =__=

takde isu yg khusus, sekadar penulisan petang hari yang penuh dengan emosi. ye. sedang beremosi sekarang ni.

alhamdulillah..sempat diterap dengan nilai kekuatan yang tinggi. kemana pegi aku yang selalu rendah diri dan menghilangkan segala rasa dengan airmata.

takde lagi aku yang memilih untuk mengalah asalkan tak kehilangan yang kononnya sahabat, pura2 mesra sedang di hati hancur lumat dengan segala lakonan. Entahlah, mungkin cinta itu mengubah segalanya. mengubah aku sekuat ini. terus melangkah tanpa sikitpon menoleh kebelakang lagi.

terima kasih cinta.

perlakuan itu dah cukup membuktikan rasa. kesungguhan itu dah memadai untuk buat diri ini sedar, cinta itu amat kuat sekali.

biar tiada satu yang mengaku kawan, asal ada dia yang setia menemani. kekuatan dia kekuatan aku. malah pandangan itu sahaja dah cukup membuat aku berani tiba2. berdepan semua kata2 manusia, semua sangkaan manusia. asalkan ada dia.

andai perlu berdepan 1001 pahaman manusia. yang jelas2 bertentangan dengan hakikat diri ini, aku redha. tak perlu dperjelaskan apa2 kerana mereka bukan siapa2. kerana tanpa mereka pon aku masih mampu meneruskan kebiasaan aku.

tapi..bila kita yang berbeza pahaman. aku pening. susahnya berdepan bila cinta itu mengatasi semuanya. bila bercanggah dari yang cuba aku sampaikan, segera aku cuba membuat penjelasan. entah untuk apa, aku tak pasti. cuma hakikatnya tetap sama..

biar tiada 1 pon yang tertinggal di dunia ini untuk aku, asalkan aku ada dia..

cinta dia..
kekuatan dia..

segala2nya yang dia ada, menjadi milik mutlak aku. setiap inci setiap saat yang dia lalui perlu ada aku. seperti itu juga aku harapkan dari dia.

hati tak mampu menipu kalaupon bibir berkali2 menafikan. dia keutamaan. dia kekuatan. tapi bila seringkali ditekan dengan keadaan yang menduga hati dan kesabaran, kadang2 aku tewas.

diam tak bererti mengalah. tapi rasanya diam itu jauh lebih baik dari mengeluarkan kata2 yang mungkin hanya akan menambah burukkan sesebuah perhubungan.

manusia memang bertindak melulu bila marah. kadang2 aku pon macam tu. dipujuk macam mana pon x mengubah apa2.

biarlah semuanya reda sendiri. kalau dengan berdiam diri, mengasingkan perasaan dan mendahulukan hati sendiri dari yang lain itu jalan terbaik, aku pasrah.

kekuatan dari dia, membuat aku tak berhenti berharap walaupon aku sendiri tak pasti apakah harapan itu masih relevan lagi sekarang ni.
♥♥♥♥


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati