Saturday 8 February 2014

milik orang tetap bukan milik mutlak kita

assalamualaikum!

hari cuti kena update blog. dah blogwalking tempat orang lain, baca isu2 semasa, sekarang tenung blog sendiri pulak.

nak cerita apa pon taktau la nih. kosong. tapi nak jugak ke sini sebab sini je lapangan skrin yang besar dengan puluhan abjad yang mampu menjelaskan segala rasa.

nak ulas la jap.

yang dikejar hakmilik orang. >___<

ni masalah cari sendiri namanya....

bila rasa yang biasa2 dah jadi luar biasa, ape kisah lagi hak siapa dan kuasa siapa. yang dulu faham bolehjadi tak faham atau mungkin buat2 tak faham takpon saje2 taknak paham.

keinginan menguasai dan mengawali membuak terus. hilang hormat dan segala persetujuan yang lalu. tamak barangkali. ye. bukan barangkali, tapi pasti.

manusia. sejak azali mencari yang lebih baik dan kesempurnaan. bertemu kelebihan yang sedikit, terus mencari yang lebih lagi. adatlah kan. *_^

kesempurnaan itu memang takkan jumpa. sana sini akan terlihat cacat celanya. nobody perfect.

kelebihan itu pasti ada. yang harini lebih baik dari semalam. mungkin yang akan datang juga lebih baik dari harini. dunia terus berputar dan manusia akan terus mencari.

menghargai kelebihan yang ada harini, seadanya. kerana tak mustahil juga yang akan datang itu lebih nyata kekurangannya. kelebihan yang sedikit lebih baik dari kekurangan yang ada semalam. Alhamdulillah.

ambillah peluang dan anugerah ini sepenuhnya.

perkara yang baik takkan datang berkali2 dalam hidup.

tapi peritnya bila yang baik itu jugalah yang terbaik untuk orang lain.

phewww~

berkongsi rasa kasih dan sayang?

sepertinya boleh. tapi ternyata sebenarnya tak sekuat mengatakan setuju dulu. mana mungkin merelakn miliknya turut dimiliki orang lain. †___†

kesian pada yang sedia ada jugak pada yang separuh ada. pada yang jadi rebutan?? no komen. dia mungkin bertuah sebab jadi rebutan.

cuma....takde yang sedia berkongsi dan dikongsi rupa2nya. kalau ade pon nisbahnya kecik sangat.  1:1000 ataupon lebih lagi.

pilihlah yang terbaik. bila dah buka hati menerima yang lain, secara tak langsung dah menunjukkan ade ruang kosong di antara keduanya.

yang pertama belom tentu yang terbaik sebab yang kedua pasti ade sesuatu yang lebih dari yang sebelumnya. dan begitulah seterusnya...

rasa bila dilayan memang menjadi. buat apa seksa hati kalau pilihan sebenarnya ada depan mata. menjaga hati yang ada sama dengan melukakan hati yang lain. kalau satu lebih baik dari dua, pilihlah. kalau ada dua tiga atau empat tapi asyik melayan ragam tak sudah pon payah jugak.

cemburu itu pasti. membanding diri juga mesti.

fikirlah...kalaupon berkali2 menafikan hakikat kasih tu dah berbahagi, hati2 yang lain tu dah dapat teka.  buat ape nak tipu hati sendiri pulak ye. ^___^

jujurlah kalaupon kejujuran tu bakal menyakiti hati yang lain sebab hakikatnya hati yang lain dah sedia terluka bila ada hati lain yang menempah tempat dihati yang dulunya milik dia saja.

ok then. saya dah update blog. nak tepek muka sendiri jugak sekeping dua. tapi xde.muka yang senonoh. boleh gitu? ;p

renung2kan dan selamat mengulas! ♥♥♥
#sayacintaawakjek


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati