Monday 15 September 2014

Disini lahirnya segala cerita

Hi,

Semalaman scroll blog sendiri, sedar tak sedar dah 3tahon lebih blog ni rupanya. Sebenarnya lebih dari tu, sebab blog pertama dulu aku create masa baru kawen. Tapi dah lupa email password segala,aku pon benti ber blog.

Sampailah,
Aku beranak sorang. Anak pon besar, dan aku mengandung lagi.

-_-'

Kelahiran fareeq pemula mood ber blog aku sekali lagi. Sebabnya?

Aku ibu yang berusaha menjayakan penyusuan susu ibu. Dan sepanjang kisah itu ada sukadukanya. Ada ilmu yang baru aku jumpa, yang aku aplikasikan sepanjang menyusukan anak tapi aku tau lama kelamaan aku akan lupa semua tips tu bila aku tak lagi menyusukan.

Aku taknak!
Taknak semuanya lupa gitu je. Setidak-tidaknya biarlah ada sumbangan pada yang lain, atau paling tak pon jadi rujukan untuk aku masa akan datang. Taklah aku tergali-gali mencari info lagi nanti.

Aku sayang blog ni. Ada banyak kenangan dalam setiap penulisan. Walaupon aku bukan penulis yang konsisten dalam penceritaan, kadang-kadang terlalu lama aku peram entry dalam draf, berhenti tak berkesudahan dan ada juga momen yang langsung tak tercerita sebab aku dah lupa apa ceritanya. ;p

Enjoy your blogwalking here.
Aku bukan blogger femes yang ada ribuan follower. Aku takde tips kecantikan yang boleh dikongsikan apa lagi resepi menarik yang nak diajar pada semua yang membaca.

Aku biasa je. Blog ni kisah aku. Kisah seharian dan kisah kehidupan aku. Aku tak sempurna. Aku juga ada masanya beremosi tak mampu dikawal. Jadi maaflah kalau ada post aku yang meroyan tak tentu hala.

Aku tak terer bab IT. Seriously.
Aku tak reti nak add on yang gempak-gempak dalam blog ni. Apa yang ada, tu la yang aku guna. Hahahah!

Setakat ubah template tu aku retilah. Hihihi~

Aku memang takde cerita yang menarik nak dikongsi. Tapi aku suka. Ini kenangan. Bila kau tengok anak yang dulu kecik sekarang dah besar depan mata, kau konfem tacing.

Dari kau yang dulu gila-gila. Tudung pon entah kat mana, akhirnya aku nampak sendiri transformasi diri. Dari yang nak apply maskara pon sampai sejuk tapak tangan, sekarang aku dah mampu buat. Extra sikit sebab dah pakai eyeliner. Muahahhahahaha!

Masa cepat berlalu. Macam berlari meninggalkan aku dengan segala macam hal yang lain. Tak terkejar kotak memori aku bila nak di throwback satu persatu. So bila aku tengok balik entry yang lama, barulah dapat recall.

Tak semua manis-manis belaka, dan tak mesti yang pahit tu buat kita mati selama-lamanya. Hidup, sentiasa ada yang berubah. Sedangkan yang baharu juga akan merasa jadi yang lama. Tapi hakikatnya, hidup tetap diteruskan jugak.

Kenangan,
Tak siapa boleh hidup dengannya,
Tapi kenangan tu la yang buat kau rasa nak terus hidup,
Bila kau sentap dengan semua yang kau lalui,
Kenangan yang manis buat kau senyum semula.

Sebab,
Yang kau lalui semalam,
Takkan lagi kau lalui harini ataupon esok.


posted from Bloggeroid

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati