Wednesday 14 August 2013

Hari raya aidilfitri part 2

Assalamualaikum..

Selamat raya-raya!

3 syawal-tamat dah sesi raya2 kat mersing. Harini kena bergerak ke kulaijaya untuk turn raya rumah mak mentua pulak.

Awal pagi lagi cik suami dah bersiap mandi bagai. Aku je yg romantik siap iron baju2 dulu. Yela kan,takkan nak pakai baju raya kedut 1000. Harus tampil cantik dan konon2 jelita nak ngadap mak mentua. Hahahahah! ;p

Siap iron baju tu kena kemas beg. Huhh,,memang lemau gila la. Serabut otak tgok baju banyak2. Sempat terasa menyesal pasal bawak baju banyak. Tapi rasanya lagi menyesal kalau baju x cukup kot? So bertabahla mengemas semuanya..

Settle mandi breakfast semua,tetiba sedara dari ulu tiram datang. Tergendala la urusan check out. Kena tunggu diorang balik dulu.huhuhu~ berpeloh dengan baju kurung bagai dah ni.

Si dia? Muka dah kedut2. Marah la tu sebab lambat. Tapi tak marah mana, lepas tu ok jek. Lagipon tak baik tau marah2. Kan raya... ;p

Mengikut agenda, kita balik kluang dulu. Ayah.nak ikut balik.mak balik lusa dengan cu. Jam 1130 baru bertolak. Salam mintak maap pada semua dulu. Sesi bagi2 duit raya then baru bertolak.

Sayu hati je tengok atok. Ingat lagi dulu masa kecik2. Kitorang rapat sangat.insyaAllah nanti kita balik lagi ye tok. ;,)

Lalulintas ok. Clear. Cuma dah memang aku jenis masuk kereta je, dalam setengah jam pastu aku tido. Kesian laki drive sorang2.

Bergerak ke kulaijaya dalam pukul 1. Jem teruk sebab banyak sangat trafic light. Mabuk aku dibuatnya.

Nolstalgia raya bersama atok

Sampai kulai jam 3. Semua ada rumah. Cukup.segala makbapak mentua,ipar,biras dan anak buah aku. Semua melayan minum petang. Santai je aku tengok. Malam tu tengok bola kat rumah kaklong. Ada pesta makan2 sekali. Hihihi! ;)
Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati