Wednesday 15 July 2015

28ramadhan 1436H

Assalamualaikum.

Mereput aku kat pejabat harini. Dari pagi melangut tak tau nak buat apa. Alahaiiii~

Nak kata tak sabar nak beraya tu tak jugak. Bukan nak balik beraya kemana pon. Dekat-dekat sini je pon. Masih dalam negeri johor.

Proudly johorean katanya kan.
Hahaah!

Lunch hour tadi sempat pusing-pusing beli brooch raya. Hamek kau, tak mengada namanya tu siap ada brooch untuk raya!

Sebenaranya memang nak cari brooch pon. Kerja pakai uniform, tu jela sebijik brooch yang aku ulang pakai tiap hari padahal dah bermacam design keluar kat market nun.

Settle brooch. Cari concealer. Tak larat aku nak melayan soklan eh apesal muka tu.
Eh dulu kan elok.
eh eh dan eh.

Aku tak sure sama ada korang dah maklum belum pasal kulit muka aku yang bermasalah ni. Masalah dicari sendiri jadi bersabarlah menghadapinya. Pffft!

Setelah lama tak berconcealer harini dalam sejarah aku beli jugak sebatang untuk pakai hari raya nanti. Harap-harap cela noda dan segala mimpi ngeri kat muka ni dapat dilindungi. Tak flawless pon takpelah. Janji cover sket.

Pity me.

Las untuk tengahari tadi, meronda dalam parkson. Baru teringat double F punya stokin aku tak beli lagi. Ada jugak yang beraya dengan stokin sekolah je nanti. Haru.

Pusing punya pusing, jam 3petang baru masok opis. Nahhh penangan bosan benor tadi tu kan. Duduk opis bosan. Kelua kemain segar pulak rasa. Maknanya ape?

Hahahaa!

Malam ni nak try ajak husband pusing-pusing lagi. Kot terjumpa kuih raya 2balang RM20 ke kan.........

Jalanraya dah mula sesak. Nak sampai ke rumah jejak setengah jam. Bertabahlah aku mengengsot dari satu traffic lite ke traffic lite yang lain. Orang semua dah balik kampung, aku je setia di sini.

Esok kamis.
Kat pejabat ni pon dah tak ramai yang tinggal harini, esok apetah lagi. Terbayang dah kebosanan tahap dewanya tu.

Bertabahla weyh!


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati