Thursday 9 July 2015

Iftar bank rakyat kluang 2015

Assalamualaikum.


21 hari berpuasa baru merasa iftar kat luar. Percaya atau tak, bulan puasa ni hormon memasak aku kemain baik. Kerajinan. Tak kira betul-betul rajin atau terpaksa rajin yang penting aku siap masak semuanya sebaik sampai waktu berbuka.

Sayangnya aku takde pulak ambik gambor enu tu semua. Selalu siap je masak, siap susun atas meja, azan maghrib pon bergema.

Sedar-sedar meja dah bersepah je.
Hahahaha!

Alhamdulillah luak dengan jayanya beras kat rumah aku. Bulan puasa ni dah beli 2beg beras dah. Macam mimpi!

Tapi hari yang kena iftar dengan orang-orang bank rakyat tu, aku cuti masak. Cuti berbuka & bersahur sekaligus. Sahur ni selalu tiap ahad aku takpayah masak sebab mak mentua akan tapaukan lauk siap-siap.

Ohhh lupa bagitau,
Sepanjang bulan puasa ni. Tiap hujung minggu kitorang pegi JB. Entah apa-apa dicari. Sebenarnya lebih pada nak layan kebosanan kat rumah.
Aku ni masalah sangat bila sampai bab nak bersiap. Aku mana ada baju elok-elok. Eh, ni kalau husband dengar, memang die jeling je aku.

Takde baju tapi gerobok sampai muntah keluar bajunya. Ngeee~
Normallah pompuan kan.

Sampai kat tempat makan ngam-ngam waktu berbuka. Lambat pasal memusing cari tempatnya tak jumpa-jumpa. First time iftar kat kedai luar, selalu bank buat kat hotel jek. Tahun ni kelainan sikit. Bajet pon sikit.

Makan sampai senak perut. Hahah!
Terasa rosak segala usaha mengecikkan badan aku sepanjang bulan ni. Mejanya pisah ikot keluarga jadi berasing dengan kawan-kawan seteru. Lepas makan baru dapat berkumpol.
Kawan se grup dah tak ramai. Ni kak zila tak join, makinlah nampak sikit. Tinggal 4ketol je. Hihihi~
Lepas ni nak tunggu raya baru dapat berkumpul. Tu pon kalau datang saing-saing. Kalau tak, amek bauuuu jek la.
=P



Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati