Tuesday 21 July 2015

Syawal day2 - muar,johor

Assalamualaikum.

Sedang berlapang-lapangan goyang kaki lepas breakfast. Harini dah kembali ke rumah sendiri sebab esok dah mula kerja. susun-susun kuih, tukar-tukar langsir rumah sendiri pulak. Rasanya mood raya masih meluap-luap dalam hati kan?

Hahahah!

Jadi up entry raya haritu sementara masih fresh dalam otak. Esok-esok kalau dah terlupa, memang belanja gamba aje laaaaaaa.
=)

Raya kedua bangun awal pagi sebab mengikut plan asal, harini nak balik kampung. Kampungnya kat muar, Johor. Family kitorang lakibini ni memang sekitar johor aje. Johor ori.
 Ngeeee~

Siapkan anak-anak dulu. Mak ni hujung-hujung time nak bertolak tu baru bersiap. Lepas tu nanti semua dah jerit-jerit suruh cepat, muka pon tak siap touch up kelamkabut turun bawah.

Nasib aku selalu gitu. Sampai akhirnya aku pasrah jek takde repeat menengok cermin dah.

Kalini aku offer nak drive dari jb sampai muar pasal aku malas melayan fareeq yang nak beriba kat depan. Saiz anak dah separuh mak, mana tak pening kepala. Dah la nak jalan  jaoh.

Hurmmmm....

Since baru raya kedua, kereta banyak bukan kemain lagi. Sana sini jammed. Bayangkan untuk sampai ke muar ambik masa 4jam walhal guna highway tu.

Sampai kuyu-kuyu mata aku ni memandu. Stress sampai sebu perut. Hahahah!

Kat muar, pergilah menziarah sedara mara pak sama mak mentua. Aku ok je pasal dah bertahun kawen, jadi sikit-sikit aku dah maklum dah rumah mana nak dituju tu. Budak-budak ni pulak sakan berkinja sama sepupu dia. Gasaklaaaaaa.

Adat beraya, dah datang jaoh-jaoh mesti tak sekua rumah ada penghuninya. Kau bajet kita nak datang beraya tapi kau lupa tuan rumah tu pon nak beraya. Jadi adalah 2 3 rumah yang takde orang pasal orangnya dah pegi beraya jugak.

Lepas maghrib baru bertolak balik. Kalini husband drive sebab aku dah plan nak tido jek kat sebelah biar celik je mata dah sampai ke rumah.

Malangnya jammed siang tadi bersambung ke malam. Mungkin yang datang beraya saing kitorang jammed pagi tadi sekarang ni saing redah jammed nak hala balik pulak. Pffft!
3jam perjalanan untuk sampai ke rumah dengan jayanya. Sepanjang jalan memang kerja aku tido jek. Letih beraya kononnya. Hahahha!

Selesai la raya kedua tahun ni. Budak-budak behave je takde meragam buat perangai mintak cubit segala. Mak bapaknya pon senang hati tak sakit kepala.


Happy!


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati