Tuesday 10 March 2015

Entry touching sendiri

Assalamualaikum

Baru jam 9 malam tapi aku dah standby baik punya atas katil. Bila-bila masa je aku boleh zzzzzzzzzzz sampai esok.

Hehehhehehe

Ni la rutin. Adjustable.

Siap semua terus masuk bilik. Harini awal banyak, selalu time gini aku masih bertukang kat dapur.

Iron baju la,
Masak air panas la,
Basuh botol susu la,
Kemas baju bbudak2 balik sekolah esok la.

Banyak.
Sampaikan aku selalu membebel sensorang sambil buat kerja tu.

Siap tu jengah ke buku anak-anak pulak. Kalau banyak homework nya, lama lah nak mengadapnya. Bukan sorang pulak tu, tapi dikali dua.

Phewww,,
Aku kena cekal.

Selalu lepas siap homework aku terus bagi susu, paksa dua2 masuk bilik dengan harapan nak suruh tido.

Kadang diorang tido awal.
Kadang sampai nak kena bebel baru nak tido. Selagi berjaga bergurauuuu je diorang ni

Pening.
Penat.

Aku nih jenis dapat bantal,
Even masa tu mata taklah mengantok sangat sambil plan nak tidokan anak-anak dulu lepas tu nak sambung setelkan kerja dapur,
Aku padam duli dari budak-budak.

Yang nak ditidurkan berjaga,
Yang patut berjaga dah tidur!

Jadual pack gila.
Selalu lepas jemput diorang dari sekolah,
Aku terus hantar pegi rumah cu.

Petang aku ambik diorang bawak balik rumah paling awal pon 6.15 petang baru sampai depan pagar rumah.

Masuk-masuk terus sinsing lengan. Masak.
Ye aku buka n kategori pemasak punya orang, tapi bila mood memasak aku datang, penat pon aku tetap nak masak. Sekalipon cuma bihun goreng bubuh fishball. Lalalalall~

Lepas masak,
Jam 8 gitu kitorang makan.
Lepas makan aku basuh segala pinggan mangkuk sementara budak-budak buat homework depan baba diorang.

Haaaa...sini krisis.
Krisis bila anak korang gigih mintak korang hadap die walaupon masa tu sebenarnya tangan ko masih berlumur sabun basuh pinggan lagi.

Kau akan jadi macam..
Erkkkk..kejap boleh?
Kejap kasik ibu siap kerja.
Sikit lagi jek.
Tunggu boleh?

Anak aku memang bukan dari jenis yang hadam arahan..
Buat dulu, nanti ibu check betul ke tak.

Diorang nak aku duduk depan die, tengok tiap patah yang dia tulis tu.

Nahhh...
Sambil mengenangkan pinggan kat sinki,
Duduk bersimpuh depan anak-anak kononnya nak bagi tunjuk ajar.

Sorang membaca,
Sorang mengira.

Susah rupanya nak uruskan dua orang anak dalam 1 masa. Honestly aku cakap, aku bukan yang terbaik bab menguruskan ni.

Upset.

Anak dah siap homeworks,
Aku hambat suruh tido sambil aku siapkan lerja yang katanya tinggal sikit je lagi tu.

Sikit tapi sampai setengah jam tak siap-siap.
Ade aje yang tertinggal walhal mata dah stim habes. Jeling tengok jam dah pukul 10.30 malam.

Masuk bilik nak pelok anak-anak katanya. Sekali dua-dua dah lena....

Tau ape rasanya?
Aku rasa tak guna gila.

Aku biar je diorang tertidor sendiri sebab kerja yang kononnya banyak tak tercekau tangan tu. Kesian anak-anak ibu.


Sayu tau tengok dia dah lena. Keletihan.

Siang sekolah,
Balik sekolah tak reti tido,
Main,
Buat homework,
Tidur.

Selalu aku rasa macam oh, betapa ruginya aku. Masa aku dengan anak-anak setiap hari terhad 5jam sehari. Kadang-kadang siap kurang dari tu lagi. Banyak progress anak-anak yang aku terlepas pandang. Tak dapat nikmati dengan diorang, sampai sedar-sedar diorang dah makin besar.

Bila dalam situasi macam ni,
Aku selalu mintak mudah-mudahan ada rezeki lain untuk aku. Rezeki besar yang membolehkan aku besarkan anak aku sendiri. Dengan tangan aku sendiri.


I is sad.

Dear kiddos,
Sorry coz ibu was too bz.
T__T

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati