Monday 16 March 2015

Hai adik!

Assalamualaikum

Hai adik ya,
Ni b.

Hai adik,
Tido eh?

Adik nangis la bu,
Adik nak syusu la ibu.

Nanti letak adik dalam bilik b eh ibu,
Nanti die nangis ibu kasi susu ye ibu.

Nahhhhhh,,
Ni dialog repeat sampai muak tiap hari bila b bercakap pasal adik ya dia.

Sape adik?
Adik olok-olok b yang ada dalam perut ibu.

Huhuhuhu~

Aku tak ingat awalnya macam mana aku boleh cakap ada adik dalam perut ni. Kalau tak silap sebab nak suruh dia duduk kat seat belakang masa naik kereta.

Aku cakapkan nanti adik dalam perut ibu sakit & sejak dari tu banyak la soalan-soalan dia pasal 'adik' dia ni.

Kebetulan dia pulak tengah kemaruk menyoal. Memang seronok sangattttttt la ibu nak menjawab.


Ibu..
B nak tengok adik.

Hahahahhaha!
Jap jap tekap telinga kat perut ibu.

Ok
Ni memang tahap kronik dah.

Siap pesan nanti beli botol susu adik 2,
takut adik nangis nak susu.

Beli bantal adik corak ikan,
Nak sama macam b jugak.

Haishhhhhh~

Ni betul-betul ke memain nih?

Memang ibu ni dah bersedia untuk adik b tapi bila pikir kepenatan tak hingat tu jadi belah bagi balik hati ni.

Alangkan sekarang ni pon tak sempat nak lumur losyen ke badan tiap kali nak tidur,
Apatah lagi kalau dah beranak kecik nanti. Tukang cuci botol susu yang tetap dan berpencen la gamaknya ibu yang sorang ni.

Memang anak tekak aku ni hari-hari terkeluar ajelah. Terpekik sana, terpekik sini.

Maka,
Walaupon sampai ke saat ni aku belom lagi disahkan positif hamil, aku redha.

Tak aku nafikan setiap kali nak tunggu period yang akan datang tu aku punya harapan kemain tinggi, harap sangat cik P tak datang lagi dah untuk 9bulan akan datang. Dan tiap kali die datang, aku hampa.

Dan disebabkan cik P bagi bulan ni dah pon menjelma, ini bermakna untuk sepanjang tahun 2015 ini takkan ada pertambahan ahli keluarga baru untuk kitorang.

B kekal sebagai anak bongsu ibu buat tahun ke 4. Tahniah b.

Aku yakin pada rencana Allah.
Mungkin dia sedang mengkabulkan doa aku satu masa dulu,

Yang mana aku berdoa diberikan rezeki anak bila tiba waktunya aku benar-benar mampu untuk memberi yang terbaik untuk mereka. Biar masanya nanti aku dah bersedia fizikal dan mental untuk dia. Mungkin masih ada kurangnya di mana-mana. Dan aku pasrah.

Kembali ber TTC dan sentiasa berharap akan ade khabar gembira jugak suatu masa nanti.


Both big brother wish for a new baby
posted from Bloggeroid

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati