Monday 16 March 2015

Projek cutisekolah

Assalamualaikum

Macam biasa aku menaip dalam gelap lagi. Dah jam 11lebih, anak-anak pon dah tido. Penangan cuaca dingin sebab hujan lebat petang tadi.

Harap-harap musim air bercatu kat kluang ni pon cepat berakhir. Payah nak buat macam-macam bila takde bekalan air nih.

Huhuhu~

Hari ke 4 cuti sekolah,
Aku dah mula kembali ke pejabat.
Babah diorang sambung cuti jaga anak kat rumah.

Harapannya bila babah ade rumah,
Bolehlah dia ajar budak2 ni mana-mana yang patut. Syarat jek buat ulangkaji sepanjang tak pergi sekolah ni.

Tapi nampaknya,,,,,,,,,
Takde maknanya la

Petang tadi balik-balik kerja terus mandi.
Bukak buku yang baru beli haritu.

Latihtubi matematik pra sekolah.

Aku beli dua,
Tambah dan tolak sebab farish pon baru belajar dua nih. Harganya dalam RM3 kalau tak silap tapi dalam less lagi sebab popular buat clearance sales kat sini.

Suka buku ni sebab dia asingkan soalan-soalan tambah dalam satu buku. So untuk amatur macam farish ok la sebab dia boleh practice soalan-soalan tambah je semuanya.

Dengan harga semurah tu dapat 1000 soalan latihtubi kat dalam ni. Pada aku, ok la. Berbaloi sangat-sangat. Karang dapat buku mahal, sayang pulang nak tulis atas dia. Heheheh~

Macam yg selalu aku cakap kat sini,
Aku takdelah bz mana, tapi peluang nak mengadap sepenuh masa tu memang tak dapat.

Sehari peruntukan masa 1jam untuk betul-betul fokus kat diorang. After that, akan ada list perkara lain nak kena selesaikan.

So bila ada masa yang sikit ni la aku guna untuk diorang ulangkaji. Biar sikit asal berkualiti.

Yang penting ilmu yang ade diamalkan.
Jadik takde la lupa ape yg dah dibelajar nanti.

InsyaAllah

Semoga dua-dua terang hati nak serap ilmu yang cikgu bagi tu. Jadi manusia yang berjaya dunia akhiratnya.

Amin.

Ni farish,
Nak tengok fareeq?


Ni memang minat die.
Susun semua benda ikut imaginasi dia.
Nak jd arkitek kot?

Hihihi~

Untuk anak yang sorang ni,
Aku tak paksa sangat dia dengan lambakan latihtubi bagai tu. Kasik dia relax je sebab baru 4tahun kan. Dapat kenal hurup dengan nombo asas pon dah syukur.

Tapi setakat berapa bulan ni nampaknya dia senang belajar. Sebab dia ikut je apa abang dia baca.

Yang pasti,
Dua-dua ibu kasih dengan sepenoh hati.

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati