Wednesday 4 March 2015

Sikit-sikit lama-lama jadi banyak

Assalamualaikum!

Entry pasal kereta pertama milik cu.

Weyh,,
Tajuk je cenggitu tapi sebenarnya bukan kereta beli pakai duit cu pon. Hahahah!

Tapi cu bertuah la,
Laki dia buh nama dia as a owner. Part ni jeles sikit sebab my shuben tak maknanya la nak buat gitu.

Actually diorang dah order dari november aritu tapi baru semalam dapat keretanya. Kalau diingat balik memang penuh ranjau dan duri lah cerita nak dapatkan kereta pertama diorang lakibini ni.

Dari anak dalam hari sampai anak dah pandai berdiri.


Kasik cu pose sikit depan kereta dia.

Ni masa nak bawak balik semalam. Dan semestinya aku orang yang diberi kepercayaan nak memandu pulang ke rumah dia.

Kereta cu ni manual. Jadik lepas lebih kurang 4 tahun tak bawak kereta manual, aku berjaya buktikan aku still boleh drive manual car laaa.
Even cu yang memang pemandu kereta manual pon mengaum kemain lagi masa dia drive semalam.

Mulalah nak riak.
Mihmihmih~

Satu yang aku respek cu & laki dia ni jenis susah senang bersama-sama.

Dari takde ape-ape diorang beli sikit demi sikit sampailah complete. Alhamdulillah walaupon lambat tapi akhirnya semua dah ada. Beza dengan aku yang masa kawen tu semua ada. Jadi tak merasa sangat susahnya nak mengumpul harta.

Lepas kawen aku duduk rumah ayah. Masa ni family aku dah pindah duduk kampung so aku lakibini stay kat rumah tu.

Harini pindah masuk,
Ada katil, sofa, tv.

Esok beli dapur gas,
Lusa beli mesin basuh,
Tulat beli peti ais.

Semua ada sekelip mata.
Semua shuben sediakan.
Terima kasih la encik shuben ye.

Dapat farish pon kitorang masih kat situ.
Rumah kos rendah 2tingkat.
Masa ni ok je. Anak baru sorang jadi takde hal la.

9bulan fareeq dalam kandungan, kitorang pon dapat beli rumah sendiri & tu la rumah kitorang sampai sekarang.

Habis je pantang bersalin fareeq terus kemas-kemas rumah baru. Akhirnya, ade jugak rumah sendiri.

Tapi macam yang aku cakap tadi,
Sesuatu tu akan terasa lebih bermakna bila kita bekerja keras untuk dapatkannya....

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati