Tuesday 17 March 2015

Family-breakfast on tuesday

Assalamualaikum

Jarang - jarang dapat keluar berempat pada hari bekerja, apetah lagi hari selasa.

Not rarely,
But never!

Selasa hari bekerja, anak-anak pon sekolah so memang seingat aku tak pernah la berlaku lagi.

So, ini yang pertama kalinya.

For of us

Tapi takde gambor nak tepek sebab suasana tak sesuai nak selpi melpi.

Babah still on leave arini.
Jadi dijemputnya ibu yang bekerja ni untuk keluar makan pagi sama-sama. Dan mestinya aku setuju walaupun hakikatnya baru 5minit balik dari sarapan dengan opismate.

Temankan anak-anak je,
Temankan suami je

Yang dah sarap nasi goreng tadi takkan nak makan lagi kan?

Eh,, tapi aku makan jugak bun bakar sekerat tadi.

Selera makan tak hingat sampai terseksa rasa nak sarung uniform kerja tu.

Hmmm..kenapa aku gemok tiba-tiba ek?
Kadang-kadang naik pening aku pikir,
Kat mana yang berubah sampai banyak baju yang dah mampu aku sarung lagi.

Kesian.

Nanti lepas ni nak cari jalan nak selim balik la.
Kalau ade rezeki nak selim.
Hehehehh~

Eh,,
Balik pada kisah tadi



Kluang railway coffee
Ni memang antara tarikan kat kluang.
Femes tahap dewa lagi.

Ade 3 cawangan dia kat kluang ni. Tapi cuma yang ni mengekalkan ciri-ciri tradisi tu sebab letaknya pon memang betul-betul sebelah stesen keretapi.

Kalau ada luck,
Boleh tengok ketapi lalu kat sebelah time minom tu.

Luck untuk anak-anak aku jugak sebab diorang tak pernah lagi tengok keretapi dekat depan hidung. Dulu masa mula-mula kenal keretapi, sampai hilang asap diorang tunggu tepi rail ni tau.

Kiddos
Kadang-kadang aku rasa diorang ni menghiburkan.

Unpredictable.

Spontaneous.

Wonderful.

Dan satu patah perkataan nak menggambarkan perasaaan aku,

BERTUAH.

syukur dengan kehidupan yang ada sekarang. Syukur dengan nikmat Allah.
Nikmat suami yang baik.
Anak-anak yang sihat walafiat.

Alhamdulillah,
Tq Allah.


posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati