Wednesday 29 April 2015

Adorable kiddos!

Assalamualaikum

Harini cukup 3hari berturut aku bekalkan anak-anak ke sekolah. Tak percaya? Aku lagi tak percaya. Tapi inilah hakikatnya. Hahahah!

Both kiddos cakap nak bawak bekal. Sebelom ni pon memang hari-hari diorang bawak makan pergi school.

Roti gardenia 85sen termasok GST tu.
Takpon nasi lemak seringgit.
Kadang-kadang bihun seringgit.

Keaian pulak kat kiddos sebab repeat menu yang sama jek. Macam farish ok la sebab dia nak jugak tuka menu.

Fareeq?
Hari-hari roti gardenia berinti coklat. Huhuhu~

So haritu la permulaan segalanya..
Ada makaroni kat dapor. Malam tu celor sesiap ingat nak masak sup makaroni. Sekali tak jadi pasal ada orang nak makan nasi jugak. Simpanlah dalam fridge.

Kena bangun awal sebab nak masak pagi kan. Jenoh jugak la mengeliat kiri kekanan sebelum berjaya bangun dari katil. Hahahah!

Terok beno emaknya. Bebelkan anak liat bangun pagi, dia lupa dialah puncanya. =P

Alhamdulillah berjaya bekalkan diorang. Bila tengahhari terus teruja nak check bekalan sebab nak tengok habis ke tak. Yeayyy habis!!

Bila tanya,
Sedap tak ibu masak?

Diorang kata sedap. Buktinya?
Tuhaaaa tupperware licin.

Sedapla sebab tu je yang diorang selalu makan. Belum jumpa masakan lagi sedap lagi tu. Mihmihmih~

Dari hari pertama tu jadilah hari kedua dan ketiga.

Hari kedua aku bekalkan bihun putih. Yang ni dah memang-memang favourite diorang, so memang takpayah tanya review la. Konfem tiptop.

Hari ketiga buatkan nasi goreng ikan bilis. Setiap hari rencahnya sosej hiris dengan ikan bilis lepastu pecah telo. Simple jek.

As long as diorang kenyang ok la tu. Sempatlah tunggu ibu takpon cu siap masak tengahhari. Risaulaaaa diorang kelaparan.

Oh ya, kat sekolah ada bagi makan. Kang korang ingat sekolah anak aku ni tak bagi makan pulak. Bayo kemain la mahal kan. Ngee~

Tapi makanan diorang ringan sikit. Sebab tu aku bekalkan diorang dari rumah. Air pon ada kat sekolah, tapi dah namanya bebudak kan. Nak jugak gantung botol air kat leher.

=D

Whatever it is,
Aku cuma nak kongsi keterujaan aku siapkan bekal untuk diorang. Walaupon simple, yang penting airtangan aku.

Sayang dedua ketat2 laaaaa!




posted from Bloggeroid


Terima Kasih

2 comments:

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati