Monday 13 April 2015

Belajar tidak berputus asa

Assalamualaikum

Hmmm...
Gagal untuk preggy lagi bulan nih.
Babymoon haritu tak menjadik.
Walaupon sebenarnya dah konfiden sesangat akan preggy kalini, nampaknya memang tak menjadi lagi.

BELOM ADE REZEKI

bunyi macam cliche,
Tapi aku percaya ada kebenaran dalam kenyataan tu.

Rezeki anak belom ada untuk aku.
Tapi bukan lah maknanya langsung takde anak kan.

Chill la!
Penyedap hati sendiri sangat nih,
Walhal syahdunya Allah jek yang tau.

Me nak baby.

My b dah makin besar.
Rindu nak urus anak kecik.
Rindu bau baby and mostly rindu nak kendong newborn.

Bila Allah lambatkan rezeki untuk kita,
terasa nak audit diri sendiri.

Selama ni Allah permudahkan semuanya.
Mintak je dapat,
Usaha jek sikit membuahkan hasil,
Nikmat Allah tak putus-putus walaupon ada sesetengahnya tak setimpal mana pon dengan usaha yang dikerah.

Subhanallah,
Sedikit peringatan dari Allah mungkin.
Aku merancang punya baby kecik,
Tapi Allah lebih tau semuanya.

Pernah aku salurkan doa,
Mohon pada Allah diberikan rezeki anak saat aku benar-benar bersedia. Sebab hanya Dia yang tahu bila aku telah bersedia sepenuhnya.

Bersedia ekonomi,
Bersedia mental,
Bersedia fizikal.

Dia lebih tahu diri aku melebihi aku sendiri.
Ada masa aku teringin sangat,
Ada masa aku curiga dengan keupayaan aku sendiri.

Allah maha mengetahui,
Yang baik untuk aku,
Juga untuk yang disekeliling aku.

Dia lebih tahu,
Bila masanya aku berupaya mengandung, melahirkan dan menguruskan 3orang anak.

Bila masa aku cukup kuat untuk melayan ragam anak-anak aku yang makin bertambah.

Bila masa aku akan bertahan,
dari mengomel itu dan ini waktu aku terpaksa terkejar-kejar menghantar anak ke sekolah & pengasuh.

Bila masa aku akan berhenti mengeloh tentang penatnya aku mencari dan membasuh berbotol-botol susu anak aku yang entah tercampak kemana-mana.

Bila masa aku mampu menyemak & meneman anak-anak buat kerja sekolah sampai ke waktu untuk tidurkan diorang berdua.

Bila masa aku belajar bersabar bila bilik yang dah dikemas kembali berhamburan dengan mainan kecik-kecik yang menyakitkan kaki tiapkali bila terpijak.

Bila masa aku berjaya uruskan rumahtangga aku dengan jayanya. Tanpa bantuan siapa-siapa dan ini yang paling aku tak pasti bila akan jadi realitinya.

Terlalu banyak kurangnya aku,
Banyak yang baru berlaku setiap hari,
Banyak pengalaman baru,
Banyak cabaran baru juga.

Aku tak putus asa,
Akan aku usahakan lagi nanti.
Yakin masanya dah sampai untuk tambah ahli keluarga kecik kami ni.

Dan waktu aku belajar menerima semuanya dengan hati terbuka, sorang demi sorang kawan rapat aku positif preggy.

Murah rezeki diorang.
Aku tumpang bahagia & eksaited sangat sambil mintak diorang doakan untuk aku pulak.

Mana tau, berkat doa kawan-kawan..
Ade berita gembira pulak bulan depan kan?

=D

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati