Thursday 30 April 2015

Knowsy fareeq qashfiy

Hai,

Petang-petang gini sangat melemaukan jiwa dan raga untuk buat kerja. Mata dah stim habis tunggu masa nak lelap je.

Kamis sudah. Hari terakhir keeja untuk minggu ni. Esok mulalah cuti hujung minggu yang panjang. 4hari kot. Ni masih merangka-rangka kemana nak pegi. Kalau sampai esok takde idea, kita tido ajelah kat rumah ye.

Tadi jemput budak berdua tu dari school. Berjurai peloh memasing. Latihan sukan tak habis lagi. Takkan habis selagi tak sampai masa sukannya kot.


Mini me.

Ada banyak gen aku pada dia. Gen kaki sentap, keras kepala, pendendam semua ada. Huhuhu~

Kalau dah merajok, payah gila nak ok.
Yang ni bukan gen aku. Sebab aku paling lama nak merajuk pon setengah hari je. Lepastu aku meleset-leset kat encik shuben buat macam takde apa-apa.

Bertuahnya dia dapat wife macam aku. Tak payah modal air liur nak pujuk-pujuk. Bagi hadiah tanda maaf jaoh sekali.

Heheheh~

Both my children sangat banyak mulut bila kat rumah. Memang tak sah kalau rumah tak riuh kalau semua ada kat rumah. Suara menyanyi. Bergurau. Gelak ketawa. Tak lupa juga bunyi tangisan.

Tapi bila dengan orang asing, farish paling berat mulut. Kedua fareeq. Tapi bila orang tu berjaya tackle fareeq, orang tu kena la dengar mulut kecik ni celoteh tak berenti renti.

Yang ni pon gen aku. Very the talkative person. Potpetpotpetpotpet.
I love to talk. Love love love.

Berbeza dengan encik shuben, dia cuma bercakap yang penting-penting aje. Lebih angguk dan geleng je.
Tak friendly sangat!

=D

Fareeq sangat suka bercakap. Kalau dulu cuma kena melayan farish sorang. Dengar apa dia nak cakap, apa nak ditanya, apa yang nak dimintak.

Tapi sekarang ada 2channel radio tak berbayar. Payah laaa nak hadam bijik butir yang diceritakan tu. Semua cerita begabung jadi satu.

Ahaks!

Masih train diorang bercakap ikot giliran. Tunggu orang habis bercakap baru bercakap pulak.

Pheww~
Kadang-kadang terasa banyak benda nak kena guide masa diorang kecik ni. Mudah-mudahan mampu bagi yang terbaik untuk diorang.

since fareeq baru kenal dunia luar, ada sekolah, ada kawan & macam-macam suasana baru dalam hidup dia, fareeq jadi anak yang sangat banyak soalan.

Dia sukakan tanda soal barangkali.
Hahahah!

Ibu, kenapa....blablabla
Ibu,lepastu kenapa...blablabla
Habis kenapa...blablabla

Oh b!
Awak betul-betul ulangtayang peel abang farish dulu. Soalan tak putus-putus. Dah dijawab dikaitkan pulak jadikan soalan lain.

Sampai sudah tak habis soalan weyh.
=P

Tapi sebagai mak yang cuba jadi sehabis baik, aku layankan setiap soalan tu. Bagi jawapan yang aku rasa sesuai dengan umur dia. Sampai la dia puashati dengan penerangan tu. Sebab dia ni memang akan sentap kalau aku ignore soalan dia. Hahahah!

Malam-malam kalau aku suruh farish ulangkaji, fareeq lagi awal capai buku sekolah dia. Eksaited.

Then ulanglahhhh A to Z, 1 to 10. Sampai kita suruh dia berenti. Kalau layan, mau sampai ke pagi.

Setiap hari balik dari sekolah ada jek cerita dia. Ada je lagu yang dia nyanyi. Dialog yang dia cakap.

Farish dulu sekolah takde penah laaaaa menyanyi lagu yang belajar kat sekolah tu bila dah balik rumah. Fareeq ni siap ajar aku lirik lagu lagi. Salah nyanyi kena marah.Hahahah!

Cuteness baby boy.
Anak terbongsu buat masa ni.
Tapi manja tahap dewa sampai rasa nak pitam melayannya.

Kalau kata dia, kata diaaaaaaaaa aje~



posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati