Thursday 19 December 2013

Kawen2 bersama anak yang dua ini

assalamualaikum
131213
tarikh paling cantek tahun ini.
bukan che ta & jovian je pilih tarikh ni, orang biase pon ramai yang menikah haritu. Trend masakini nak tarikh cantik. harapnya mahligai perkahwinan yang baru dibina itu berkekalan hingga ke hujung nyawa.
okey, jemputan untuk aku ada 2. awal2 pagi encik suami taknak join. tensen aku dibuatnya. dah ade sponser makanan percuma setiap hujung minggu, bedal je r. T_T
aku terus tanya mak. jom la ikot pegi jemputan kawen kakak bff aku ni,cikgu fatin. bersungguh dia hantar kad jemputan kat rumah aku. macam kejam sangat kalau tak datang tanpa sebab. ape sangat la memeriahkan majlis orang. rumahnya pon bukan jaoh mana.x sempat luak minyak kereta tu.
bila mak setuju,lega sikit hati aku. bukan nak mintak dokongkan anak2 aku,dua2 dah ada kaki so jangan gatal nak berdokong. aku cuma nak mak tolong tengok2 je. anak aku ni behave je bila kat luar, tak nakal mana tapi rasanya biarlah berteman. konpiden sikit aku sebagai ibu. ;)
jam 1petang sampai jugak ke rumah pengantin. besarnya rumah~
tak kelip2 mata aku dibuatnya. dulu zaman sekolah2 aku selalu port rumah diorang. masa tu diorang duduk kat kuarters kerajaan lagi. fatin ni dua beradik juga. sama macam aku. tu yang serasi tu kot.
makanan semua sedap. sangat sedap sebab banyak pilihan. kena sangat dengan perut aku yang kelaparan masa tu. Makan dan makan tanpa toleh kiri dan kanan. ;p
siap makan terus masuk rumah. wajib tunjuk muka kat pengantin. nanti dia ingat aku tak datang pulak. hahahha!
mak aih..rumah macam istana. terus aku berangan nak rumah macam ni sebijik. best gila!
anak aku ni makin besar makin paham pasal kawen2 ni. dulu masa kecik2 eksaited nak tengok orang berkompang je. sekarang kemain bijak request nak menengok pengantin. nati balik rumah tanya aku,
            "bila ibu nak kawen dengan bah?"
bantai gelak sakan dulu baru jawab soalan dia. tapi ko jangan ingat soalan tu abes gitu je. dia tanya lagi,
            "kenapa abang takde pon masa tu?"
yang ni aku rasa  complicated. dulu aku cuma cakap dia tido masa kitorang bergambar, sebab tu dia takde. ;p
sekarang aku bagi jawapan yang aku rasa ok sikit. aku cakap dia dalam perut aku lagi masa ni.
penjelasan yang panjang nantilah, bila sampai masanya. ;)
dah jumpa pengantin wajiblah posing serba sikit. farish nak salam pengantin... tak penah2 la macam ni. gelihati pulak aku.
lepas jumpa pengantin,
pergi pelamin pulak. aku rasa macam over tapi takpelah. aku cuma menonjolkan peel sebenar.;p
pelamin unik. wajib pose lagi nih. Nasib baik cameraman dia baik, senang hati nak melayan aku dengan farish. Tenkiu abang cameraman!
teringin nak meninggalkan sepatah dua kata dalam guest book. booth nye pon gerek. layan bergambar lagi. ade aku kisah mata2 yang memerhati? Memang takla~ ^_^
siap tu laju2 ke rumah seterusnya. kalini konvoi dengan opismate semua. tak makan banyak tapi tetap makan. terus rasa perut macam nak pecah. hahahahah!
kat sini sempatlah tengok pengantin berarak. melopong je budak2 ni. Cantik sangat kot pengantinnya. heheheheh~
xde posing2 bagai kat sini. orang dah ramai datang. pengantin pon aku tak kenal. ni memenuhi jemputan pemandu opis aku tu je.jadi kita makan ajelah kasik makin kenyang.
perut berjalan dulu sepanjang menuju ke kereta petang tu. kemain sendat. kenyang perut senang hati. terus rasa nak pegi bawak berjalan ke kluang mall. kot2 boleh bantu bakar kalori. ;p
sekali tak sampai sepuluh minit....
dua2 tertonggeng dah! terus kensel nak berjalan. hantar mak balik rumah lepas tu aku terus balik. petang nanti je bawak budak2 main basikal kat dataran.

Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati