Thursday 28 May 2015

Fareeq Qashfiy birthday party @ school

Assalamualaikum

Seminggu selepas fareeq genap berumur 4tahun, baru aku sempat organize birthday celebration kat sekolah.

Mula-mula macam tak jadi nak buat. Sebab pertama sebab mak takde, sape nak siapkan menu makan haritu nanti.

Aku?
Kalau setakat makan kitorang 4beranak aku berani la jamin, ni untuk 70orang makan...

Erk.

Mula lah aku tercari-cari sapa yang boleh masakkan untuk aku. Menu senang jek pon. Bihun singapore. Tanpa sayur sebab kanak-kanak makan memilih. Taknak pedas juga.

Sehari sebelom hari kejadian pon still tak mendapat tukang masak sampailah aku akhirnya buat keputusan sendiri...

Aku yang akan masak untuk esok.

Haaaa...nekad abis. Aku rasa ok je kot masak untuk budak-budak. Rugi pulak nak upah orang untuk menu senang ni.

Makanya pagi tadi jam 5pagi aku dah mengadap kuali. Gigih menggaul mi sambil merasa berpuluh kali.

Siyes aku cuak. Pertama kali ok.
Selama ni hidup mengharap mak je. Padan muka aku.

Siap semua. Dari awal sampai akhir. Takde satu pon yang tertinggal. Lega.

Cuma niat nakmpack goodies tak kesampaian. Aku akhirnya decide bawak je dengan plastik-plastik econsave tu pergi sekolah. Pandailah teacher susun bubuh dalam mangkuk ke apa nanti.

Hahahahah!

Koboi gila la.


Siap untuk diangkut!

Fareeq semestinya manusia paling gembira. Pertama kali dapat bawak kek pergi school. Suka sangat. Ni antara sebab aku tetap buatkan majlis untuk dia. Tak adil pasal farish tu tiap tahun aku bawakkan kek. Nak bagi pengalaman yang sama kat adik jugak.


Birthday boy

Muka seposen jek. Mengantok lettew.
=P









Teacher min suruh farish teman fareeq. Fareeq nampak moody sikit. Apesal entah. Melekattt jek kat aku.

Farish pulak nampak lemah je. Risau jugak kalau ada kaitan dengan bengkak haritu. Plan nak bawak dia berurut la nanti.





Majlis bermula jam 10pagi. Harini boleh balik awal pasal dah nak cuti sekolah. Mood cuti dah meluap-luap memasing.


Birthday ni combine dengan adik comel ni. Anisah namanya. Student 3years old. Yang sebelah tu abang dia. Sama dua beradik kat sini macam anak-anak aku jugak.


Kiddos.

Tak ramai sebab katanya ramai dah cuti awal. Kemain tak sabar nak bercuti yek.




Kesayangan.

Tak mampu nak sediakan majlis sambutan yang besar, harapnya ini pon dah boleh gembirakan hati anak.


Kitorang takde bagi goodies. Yang ni anisah punya. Kita terima je. Hahahah!


That's my big baby.

Btw, smartreaderkids dah berwajah baru. All the dinding dah pasang wallpaper gambar yang cantik-cantik.

Masa masuk tadi aku macam teruja sangat. Wahhh, kalerful!

Padanlah fareeq sayang sekolah dia ni.
=)




Kek segera. Takdan order dah.

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati