Monday 25 May 2015

Smart reader kids sport day + family day.

Assalamualaikum

Sabtu lepas, i mean 23mei adalah hari sukan untuk pelajar smart reader kids taman bersatu bagi tahun 2015.

Kalini lain sikit dari segi tempat dan aturcara majlis sebab dijalankan serentak hari sukan, sambutan hari guru sekali dengan hari keluarga.

Wahh,, bunyi macam besar je kan!

Me as emak yang dah 3tahun setia bersama sekolah ni, even pernah ada plan nak bertukar ke tempat lain lepastu tak jadi, semestinya aku teruja dengan perubahan ni.

2tahun yang lepas-lepas buat majlis ni kat dewan tertutup stadium kluang. Kalini je buat kat padang sekolah, merasalah anak-anak aku pijak rumput padang nanti. Bukan anak je, aku pon rindu rumput padang sekolah tau. Hahahah!


Nampak rindu kan?
Padahal masa kat sekolah dulu aku jejak padang ni masa hari sukan je. Takpon ada football match sebab majority footballer tu kacak-kacak. Auww!

Aku bukan pencinta aktiviti sukan. Dulu kalau join pon acara balapan je. Lari-lari aku suka. Lompat tinggi aku benci sebab aku tak pernah lepas palang. Biasanya aku rempuh je palang lepas tu hempas badan atas tilam bajet macam atlet sangat.

Pffft!

Harini aku datang support anak-anak. Sukaneka camni aku suka. Sukan sempoi-sempoi jek.


DoubleF
Farish Hafiy
Fareeq Qashfiy

Pagi ni kebetulan hujan pulak. Dah la kena bangun awal dari biasa, mengerekot sekali anak-anak aku ni bila dikejut.


Senamrobik

Jujur kalini eksaited lebih sikit sebab both kiddos dah sekolah. Pengalaman pertama untuk fareeq sampaikan bila kat rumah aku pon dipaksa ikot step dia menari. Alahai anak~

Farish lebih cool. Macam selalu dia tak expose sangat reaction dia. Rileks jek ikot arahan teacher. Takde maknanya dia nak repeat latihan macam fareeq bila kat rumah. Never.


Para pelajar smartreaderkids bagi tahun 2015


Ini ketua pasukan bagi pelajar 4tahun.
Masa disebut nama fareeq qashfiy as a leader, aku laki bini terkejut jugak. Tapi bila tengok gaya, memang tak pelik la. Budak sorang ni dia larung je orang suruh buat apa pon. Takde malu-malu kucing.

=p


Fareeq join sukan:
tarik bola guna gelung,
Lari sambil junjung bola,

Erkkk..tu je kot? Lupa dah.
Aku banyak record video je masa tu. Dapat ulang-ulang tengok muka mengantok fareeq pagi tu. Hiks!


Ni dah rank senior.
Budak 6tahun ada 13orang je tahun ni. Kalau tahun lepas ada 2kelas, tahun ni sekelas jek. Senang la nak cam kawan-kawan farish.




Farish join lari kanggaroo.
Kepit bola kat ketiak kiri kanan lepastu kat kelengkang. Lawak!

Dia main susun puzzle jugak. Ni macam kerjasama berkumpulan. Buat sama-sama dengan kawan. Yang satu lagi games isi air dalm botol tapi dibagi nama kapal isi minyak. Hahah!

Nama komersil sangat taw

Macam biasa, ada games untuk parent.
Masa ni serius terasa ketiadaan yati. Sedih!

Takde kawan nak join games dah. Mujor la encik shuben memahami isi hati sang isteri yang mengelupur nak main sebenarnya. Dia offer untuk ambik bahagian.

Me was 'argggh really?'

Terus masok baris tak toleh kiri kanan dah. Kitorang join dua games.

Satu tu aku kena tutup mata, baling bola kat encik shuben then dia tadah pakai topi. Sape banyak die menang. Aku ngelat masa ni pasal kain tu jarang aku nampak depan. Tapi kalah jugak. Hahaha!

Gambar dalam tab farish, belom transfer lagi. Jadi korang sila imagine je la ye.

Game kedua tarik bola guna gelung. Lepas tu tiup belon sampai pecah then baru pass kat partner. Yang ni aku seriau. Benda yang memang aku tak suka dari dulu is nak pecahkan belon.

Fareeq sama farish suka tengok makbapaknya bersukan. Kebetulan pulak game sama macam dia tadi kan.

Kalini nak menang punya pasal aku tiup je sambil cubit-cubit belon tu nak suruh pecah dengar la suara mak-mak team sebelah terjerit sebab takut nak pecahkan belon. Hahahah!

Kalini menang. Tapi nombor tiga je la.
Ok kan?
Dapat jugak nombor.
Lepas tu bertepung la pasal dalam belon tu ada tepung.

Seronok bebudak tengok kitorang comot momot. Me? Sangat gembira.

Gembira dapat join.
Gembira sebab laki join pon ye jugak.



[image_10
Majlis penyampaian hadiah.

Banyak sangat hadiah!
Sama banyak dengan menu pagi ni.
Kenyang perut makan macam-macam kalini.



Dapat pic farish je.
Masa turn fareeq aku snap-snap tak berjaya. Memori kad full!

Stress mak.

Nama aku bape kali diseru si pengacara majlis. Mula-mupa diminta cabut nombor bertuah, dah cabut disuruh pulak sampaikan hadiah.

Haiyakkk,
Malunya rasa.

Lepas tu sekali lagi diberi penghormatan, sampaikan hadiah pada para pemenang games ibu bapa tadi. Tiba-tiba ada nama sendiri.

=)





Femes jap makcik fareha ni. Nama diseru berkali-kali. Siap dapat goodies tupperware dari kak min.


Tenkiu kak min!




Anak -anak paling gembira.

Tak menang tangan bawak balik hadiah haritu.
Pengalaman baru buat anak-anak. Kenangan sport day terakhir buat farish hafiy. Next year tak merasa dah macam ni.

Games pon best. Tenkiu jugak pada kak min, owner SMARTREADER sbb bagi hadiah. Boleh guna raya nanti. Hiks!

To smart reader kids taman bersatu,

3tahun bersama jenama ni,
dari anak sorang sampai 2orang.
Tahniah atas kemajuan & perubahan yg dicapai tahun ni. Kipidap!






posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati