Friday 29 May 2015

Get well soon dear anak

Assalamualaikum

Farish tiba-tiba demam.

Huhuhuhu~
Padanlah pagi semalam dia macam sememeh je muka. Lesu pon ye jugak.

Selesai birthday party semalam, aku masok kerja macam biasa. Lunch hour tu aku tak balik pasal budak-budak pon dah makan kat sekolah tadi, lagipon kerja sampai jam 3.30 jek.

Tapi bila ayah call suruh balik cepat pasal badan farish panas, aku jadi tak sedap hati.
Ngam 3.30 terus pecut ambik dia kat rumah, nak bawak klinik.

Bila ingat-ingat balik, lately farish memang macam ada masalah. Dari kes bengkak aritu, lepas tu ni tiba-tiba demam.

39.7°c

Aku kira kalau kat hospital ni, for sure dah kena admit. Doktor pon pesan banyak kali mintak aku jerlum dia,mandikan dia supaya suhu tak makin tinggi.

Pity him

Kau rasa apa perasaan sorang mak bila anak tak sihat? Kalau boleh transfer demam tu kat aku, biarlah aku je kena.

Ni muka cengkung. Bibir kering. Mulut banyak mata ikan.
Haishhh!

Selesai check, terus bawak dia makan. Alhamdulillah selera makan masih ok, cuma dia langsung tak mintak susu. Pada aku ok la tu sebab dia makan banyak.

Minum ubat on time macam yang doktor suggest. Aku harap sangat esok demamnya kebah. Risau jugak takut melarat ke fareeq. Musim sekarang ni pamas terik lepas tu tiba-tiba hujan, memang musim penyakit. Lagi worst bila ada kawan sekolah yang demam lepastu at the end satu sekolah berwabak.

Takpelah,
Anggap la kerja lebih untuk aku kalini. Aku tak kisah part kena jaga anak demam ni, tapi aku kesah part anak aku sakit. Please, aku belom pernah merasa check in mana-mana hospital and i wish i won't.

Farish sikit pon tak merengek. Anak yang baik pada aku. Dia siap bangun sendiri pergi toilet ke minum air ke. Takde mengeluh apa-apa.

Cuma sekali dua mintak aku tepukkan belakang dia pasal terasa macam nak muntah. Tapi tak muntah pon. Tadi je die muntah balik ubat yang aku bagi malam ni. Anggap jelah penyakit dia nak keluar dah tu.

Tapi menengok muka tak sihat tu buat aku sedih. Merah padam muka. Panas satu badan dan harini dah keluar mata ikan kat dalam mulut.

Aku yang tua pon tak tahan sakitnya mata ikan, ape lagi dia...

Tapi dalam sakit tu ada gak kelakarnya.

Ibu....abang mana pernah makan mata ikan. Macam.mana boleh ade ek?

Aku jadi errrrkkk?

Dalam keadaan dia tak ok ni, aku tengok dia banyak minum air masak. Mungkin tekak die kering. Tapi yang pasti tekak dia tak sakit.

Oh ya,
Lupa nak update.
Kelmarin belakang telinga farish bengkak kan?
Semalam dah alang-alang jumpa doktor, aku beritahu pasal tu sekali.

Huhuhu..
Dalam telinga kiri tu dah merah sangat. Sebab tu efek bengkak sampai ke luar. Sebab badan farish panas dalam.

Nak nangis dengar taw.

Dengan suhu yang sangat tinggi tu, aku jerlum dia tiap masa. Kebetulan hari cuti, jadi memang aku hadap dia sepanjang masa sampaikan kain baju berlonggok aku tak cuci.

Layanan ade extra sikit untuk orang tak sihat ni. Malam kedua dia demam ni. Stil bertekup tuala basah kat dahi, sekarang ni dah lena sebelah aku.

Dia cuma cakap tadikan abang dah tido lama, kenapa abang rasa nak tido lagi ek ibu?

Hurmmm..
Tido lah sayang. Badan tengah tak sedap memang tu je ubatnya. Rehat.

Doakan demam farish kebah esok. Budak payah kena demam, tapi kalau dah kena ginilah gamaknya.


posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati