Saturday 9 May 2015

Happy mommies day!

Assalamualaikum

Harini hari ibu ek?
Awat tak tau nih.
Bahahahaha!

Sebenarnya sebab tiap tahun tak penah celebrate, sebab tu la tak tau. Hari ibu tu macam hari biasa-biasa je. Takde kek sedap ape lagi peluang berlunjur kaki takpayah buat pape.

Huhuhu~

Dinobatkan sebagai ibu 6tahun yang lepas setelah lahirkan farish pada usia aku 21tahun.

Seronok dapat anak.
Seronok lagi jadi mak muda remaja.

Semua bajet macam akak dengan adik je.

Masa kawan sebaya sibuk ulang alik kampus, aku dah ulangalik bawak anak checkup setiap bulan.

Masa semua remaja spend time shopping segala benda dengan duit gaji diorang, aku pulak sakan kumpul baju bajan, mainan, susu untuk anak.

My life was completed when i'm 21st.

Aku dah ade kerjaya tetap, kereta, rumah kediaman, keluarga,suami & anak. Bertuahnya aku!

Rezeki aku semuanya datang awal. Alhamdulillah.

Menjadi ibu adelah momen paling indah sepanjang hidup. Sejak tu aku belajar menghargai mak. Mula faham penat lelah dia besarkan aku selama ni, beri segalanya dengan sehabis baik walaupon kadang-kadang dia mengetepikan kehendak diri dia sendiri.

Kasih seorang emak.
Betullah hidup ni macam tayangan video. Diulang tayang dan sekarang aku dah sampai part yang sama macam mak dulu.

Cuba beri semua yang aku mampu untuk anak. Sampaikan nak beli barang untuk diri sendiri pon aku berkira sebab lastnya konfem aku takkan beli pon. Rela belikan anak sehelai baju baru dari contact lens color untuk ibu yang nak melawa.

Huhhuhhuhuhu~

Sekarang,
Setelah 6tahun bergelar ibu, aku masih belajar menjadi ibu yang lebih baik. Setiap hari adalah pengalaman baru sepanjang masa membesarkan anak-anak.

Harini diorang bukan lagi bayi kecik yang perlu kukendong kesana kemari sebaliknya kanak-kanak yang selalu kekejar kesana kemari. Langkahnya pantas, geraknya cergas sampai aku tak sempat tarik nafas dibuatnya.





Kurniaan terbesar dari Allah Taala.
Setiap saat aku tau keduanya makin membesar. Mungkin esok aku tersedar keduanya sudah dewasa.

Semoga Allah panjangkan usia aku untuk melalui semua tu. Untuk sama-sama melihat hasil didikan aku selama ini. InsyaAllah.

Tak lupa pada ibu kandung aku jugak. Jasa yang tak terbalas dengan segala apa yang ada di muka bumi ini. Sempurna. Semoga Allah lindungi wanita hebat ini sampai ke akhir usianya.

Untuk cu, selamat ulangtahun pertama bergelar ibu. =)


posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati