Wednesday 27 May 2015

Further study? Hurmm....

Assalamualaikum

Menongkat dagu saja kejenya hari ni. Pagi tadi adelah buat kerja sikit, lepas lunch terus rileks.

Ade je keje kalau nak dibuat, tapi entahlah. Tak rasa nak buat lagi. Mihmihmih~

Ada isu yang menerawang dalam fikiran dari pagi. Yang buat tiba-tiba semangat tu meluap-luap tak henti. Tak keruan sampai nak pecah skrin monitor aku hadap cari jawapan pada kerisauan aku ni.

Huhuhuhu~

Takdir mengubah aku pada hari ini. Mungkin sepatutnya pada waktu ini aku baru melangkah ke alam pekerjaan, lepasan graduan seperti kawan-kawan sebaya yang lain atau mungkin juga masih memilih kerja yang sesuai dengan kelayakan diri.

Sebaliknya sekarang,
Aku sudah bertahun lebih dulu bersandar di kerusi empuk, mengadap lambakan fail di atas meja sambil sesekali menjengah mana-mana blog yang aku suka nak jengah.

Me.

Kadang aku rasa hidup aku dah cukup semuanya. Tak perlu dah kot nak sambung belajar bagai since aku pon dah ada kerja tetap.

Boleh kumpul aset dah.

Tapi dalam masa sama aku teringin juga nak realisasikan cita-cita tertangguh aku dulu tu. Nak merasa digelar mahasiswi, kenal dunia kampus, merasa buat assignment.
Huhuhuhu~

Peluang ada.
Nak dengan taknak je.

Tapi sekarang ni aku memang nak. Bergelar pemegang ijazah sarjana yang siapa tahu akan jadi langkah pertama untuk ubah life sekarang.

Ye, awal-awal tadi aku dah bagitau aku happy dengan apa yang aku ada sekarang. Sebab pada aku kepuasan sebenar tu bila kita dapat menikmati semua yang kita ada dengan seadanya. Kita hargai apa yang kita ada.

Ada kerjaya, keluarga & harta sendiri.

Cuma....
Aku teringin juga nak jadi contoh terbaik pada anak-anak. Jadi pemacu semangat anak-anak. Aku nak anak-anak berjaya.

Sekarang,
Keputusan dari aku memang dah ada. Tapi belom boleh proses sebab aku ada suami yang perlu dimintak izin dulu.

Mudah-mudahan dia ok.
Pleaseeee!


posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati