Saturday 16 May 2015

Rezeki anak tahun 2015

Assalamualaikum

Menaip dalam gelap atas katil dalam bilik berhawa dingin ditemani fareeq kat sebelah.

Erti hari cuti sebenarnya bila merap lebih 12jam dekat rumah. Dah petang sikit baru kelua cari coklat dekat giant. Tekak tiba-tiba rasa dah lama beno tak makan coklat.

Huhuhu~

fareeq dah lena. Seharian main jek budak sorang nih, takde kesahnya pasal tido. Sorang pon jadi je projek dia.

Besa dah anak ibu.
Cergas
Cerdik
Semua pakej lengkap.
Minggu depan birthday dia nih.

Macam selalu layan grup whatsapp kawan-kawan. Dapt berita sorang lagi kawan preggy juga. Dah tunggu hari pon.

Huwaaaa!
Seronoknya.
Tahniah aza, semoga semuanya selamat nanti.

Diya pulak dah induce tengahhari ni. Tak saba nak ciom baby girl yang satu tu. Harap dapat lahir harini jugak. Tarikh cantik.

150515

Semua kawan baik preggy. Ade 7 mak yang preggy. Diri sendiri juga yang belom ade rezeki.

Chillll.
Pujok hati sendiri padahal dalam hati rasa nak nangis kecor nak teran baby baru

=P
Menengok sorang-sorang kawan positip preggy & sorang-sorang beranak memang mengujakan.

Semua baby comel bakal lahir tahun ni, 2015. Boleh dikatakan semua kawan rapat preggy & deliver tahun ni.

Korang semua merancang ke ape ni?
Saing-saing pulak meninggalkan aku kat ranking paling belakang.

Aku yang kawen dulu,
Tapi aku anak yang paling sikit.
Ngeee~

Sebenarnya,
Dah malas fikir pasal anak kecik.
Sampai ke bulan ni nampaknya usaha aku belum membuahkan hasil. Dan mungkin masanya untuk aku terus enjoy status ibu beranak dua aku ni jek.

Nak sedih-sedih mengenang diri yang tak berjaya conceive. Macam buang masa. Ahhahaha!

Bersyukur dengan apa yang sedia ada. Menikmati semua yang dah Allah beri pada aku. Bukan aku tak berusaha, tapi mungkin masanya belom sesuai lagi.

Sepatutnya aku ade temujanji dengan gynae incase aku gagal untuk preggy bulan lepas. Dah discuss dengan encik shuben, dia ok je kalau aku nak pegi follow up. .

Tapi sampai masanya aku tak pegi. Hati aku berbelah bagi sendiri. Akhirnya aku decide untuk serahkan semuanya pada takdir Allah.

Letih nak telan macam-macam pil. Biar la semuanya berlaku secara natural. Dan langkah pertama adalah control makan, susutkan sikit badan yang dah menggebu ni.
=P

Bulan ni,
Malas nak pikir pasal period nak datang ke tak datang. Gasak dia lah. Janji tak berpenyakit.

Dulu masa fareeq lahir,
Aku pernah terlepas cakap.

Aku nak beranak lagi tunggu la tahun 2016 ke nanti. Masa tu baru tahun 2011. Aku rasa taknak beranak lagi lepas fareeq lahir masa tu.

Kadang-kadang aku rasa,
Ape yang aku cakap tu dah dimakbulkan. Mungkin dalam banyak-banyak percakapan aku, part tu diangkat sebagai doa.

Tu padahnya bercakap ikut rasa.



Mungkin aku baru ade dua anak ni.
Tapi perasaan aku macam semua dah complete. Kuasa Allah. Yang sikit pon terasa melengkapkan.

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati