Tuesday 26 May 2015

Hal anak yang buat mak jadi tak keruan

Assalamualaikum

Kemain panjang tajok entry.
Huhuhuhu~

Kepala tengah serabut, jadi ape je tajok yang muncul dalam kepala tu la aku ambik je.

Hmmmm..
Aku ni dah jadi mak sejak 6tahun lepas. Aura mak-mak tu dah sebati dalam diri aku. Sikap protective, sebetulnya overprotective tu dah berlebih-lebih dalam diri aku ni.

Hmmmm...
Harini farish mengadu pipi die sakit.
Aku pon buat dengar tak dengar je. Ape punya mak..

;(

Malam ni sekali lagi insiden berlaku. Tengah makan tiba-tiba farish bangun. Terus cuci tangan then baring kat depan.

Me : abang, kenapa berhenti makan?
Him : nantilah abang sambung.

Tapi muka & nada suara tu tak menyenangkan hati mak dia ni. Aku pon terus berhenti makan pergi mengadap dia.

Me : abang kenapa?
Him : kan abang dah cakap pipi abang sakit. Kenapa ibu pegang?

Aku terus suruh dia bangun, belek-belek tempat yang dia cakap sakit tu. Nampak tak mak jenis apa aku ni?

Anak aku ngadu pagi tadi tapi dah malam baru aku alert. Tu pon pasal dia ulang cakap yang dia sakit.

Huhuhuhu~
Me belum lagi layak dipanggil supermak.

Ok part paling saspen bila aku perasan bahagian yang sakit tu bengkak. Menggelupur panggil encik shuben yang tengah kemas dapor masa tu.

Maka bermula la sesi soal siasat....

Abang main tumbuk-tumbuk ke kat sekolah?
Kawan abang buat ea?
Teacher cubit ke?
Abang jatuh ke?

Blablablablabla~
.
.
.
.
Farishnya geleng kepala je.
Stress mak.
Terus bancuhkan susu diorang,then ajak tido.

Sebenarnya aku cemas tu. Esok mesti tanya teacher ada pape yang aku taktau ke berlaku kat sekolah.

Sekarang pujuk diri suruh tido dulu. Dalam hati tak putus berdoa mudahan keadaan tak jadi worst esok. Sempat sapukan minyak telon dengan harapan bengkak tu akan surut.

Please,,
As a mom, takkan pernah sekali pon aku rela anak-anak aku disakiti.



posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati