Thursday 14 May 2015

Hari bebas dari baju kerja!

Assalamualaikum

Kamis sudah.
Akhirnya esok dah boleh cuti bergolek-golek kat rumah.

Kubahagia.

Harini terlibat dengan program handholding GST kat prime city hotel kluang.

Ke hotel lagi kita gamaknya. Selang sehari datang sini. Makan laok hotel je la bape hari ni. Hahahh!

Aku taktau kenapa terlupa ambik gambo masa mula-mula sampai. Bukan selalu aku dapat hari bebas uniform nih. Terasa macam ayu jek berbaju kurung berkasut tumit pergi kerja. Macammmmm jek la ayu. Hakikat?

Huhuhu~
Terlibat sebagai peserta. Ok la sebab aku pon banyak yang tak reti lagi bab GST nih. Malangnya walaupon dah dengar talk harini, aku masih tak paham sangat. Mungkin pasal aku ralit update instagram jek tadi.

Wifi hotel adalah laju.
Sangat rugi kalau tak guna sebaik mungkin.

=P

Program cuma separuh hari. Dapat bertahan sampai jam 12 tengahari pon dah cukup cemerlang pada aku. Kematu dok tegak berlama-lama. Kalau kat opis boleh jugak aku buat senaman berjalan dari meja ke meja, taklah sakit pinggang nih.

Dah separuh hari baru perasan belom selfie lagi. Kena lah selfie nak tayang baju lama aku yang limited edition sangat nih.


We ols.

Atas permintaan gambar diedit kecik-kecik macam ni. Ada la alasannya kenapa buat gini. Hahahahha!

Well,
Baju tu sangat sentimental ok.
Hantaran masa bertunang dengan encik shuben 7tahun dulu. Ni baju penyelamat waktu aku sesak macam sekarang ni. Kebanyakan baju aku semua dah takleh pakai. Sendat mendat disesetengah bahagian akibat terlalu bahagia menambah berat badan.

Padan muka sendiri.
Nak beli baju baru, tapi rasa membazir.
Sebab aku nak pakai baju macam ni bila ada hari-hari macam harini je. Hari biasa pakai baju kerja biru lusuh tu jua.

Silap haribulan baju ni jugak aku akan repeat pakai 7tahun dari sekarang. Nak bagi bayangan betapa aku takde baju yang banyak sebagai koleksi.

Itu pon kalau masih muat nak sarung la.

Selesai waktu kerja, kitorang bergerak pegi kluang mall. Plan last minute sebab masing-masing malas nak balik rumah time hujan lebat.

Nasib baik dapat kawan yang memahami macam ni. Sayang la dua-dua sebab nak ikot buang masa di mall macam ni.


Liz.
Yat.
Aku.

Tenkiu korang sebab jadi kawan yang baik. Walau ada seribu cerita tak elok, korang tetap tapis ambik baik buruk bukan terus menghukum.

Aku sekarang cuba buat baik walaupun orang layan kita buruk, tapi kalau orang tak sudi takkan nak paksa kan?

Yang penting kite tak kacau hidup dia. Dia yang mintak-mintak nak interfere dalam life kita. Takpelah, Allah ada.

Buat baik dapat baik.
Wahhhh!
Pesanan amin idris ni.
Berkesan dalam diri.

Sekarang takmo semak kepala pikir pasal orang. Nak nikmati hidop dengan bahagia jek.

Kuikuikui~
Belanja muka selpi dengan jerawat di pipi sikit.



Oh ya,tadikan pergi sukat beratbadan. Dah hangout sama-sama ni konon nak diet sama-sama menjelang ramadhan sekaligus menjelang berat badan yang makin memberat.

Gebu gebas jek rasa.

52.6kilo.
Target 48kilo jep.

Nak dapat 45kilo macam dulu rasanya macam mustahil bebenor. Belajar lebih realistik. Biar turun sikit dari naik banyak!

Kbye!

posted from Bloggeroid


Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

© Cerita Tentang Kita | Template Designed By Blog Bingkisan Hati